Reference

Ze života české společnosti

Děti z 6. třídy ZŠ Křimická
1. 12. 2019

- Mně se to líbilo a děkuji za to. Teď jsem si doopravdy uvědomila, jak se ti lidé měli a hrozně jich lituju. V té době to lidé museli mít těžké a my si musíme vážit doby, kterou máme. 

- Mně se líbilo to, že jsme si připomněli staré události, které nám změnily zemi. Moc si toho vážím a děkuji za tuhle uspořádanou práci. Nelíbilo se mi, že to trvalo jen 4 hodiny. 
- Líbilo se mi, že jsem se dozvěděl vše o historii a že jsme se do toho mohli zapojit všichni. 

- Skvělá hra a nápad. Škoda, že to není delší. 

- Osobně se mi líbí, jak jsi tento program udělala moc zábavným a taky se mě dotklo to, jaké to bylo v minulých dobách, kdy přišli komunisté. Byla to přísná, zlá a odporná doba. 

Velká rodinná rada

ZŠ Jesenice, Svárovská Michaela
26. 11. 2019

Vážená paní Krištofová,

minulý týden jste u nás, na Základní škole v Jesenici u Prahy, vedla výše uvedený seminář ohledně finanční gramotnosti.

Za všechny mé kolegyně z pátých tříd Vám chceme moc poděkovat. Seminář byl úžasný, zábavně vedený, pro děti velmi srozumitelně poučný, děti o něm mluví ještě teď a to myslím vážně.

Budeme se těšit na další spolupráci s Vámi.

Ze života české společnosti

Projektový den v ZŠ U Krčského lesa očima dětí
26. 11. 2019

Nejvíce se mi líbilo to, že to byla jedna velká hra, mohla jsem si tak vyzkoušet například i volit. Lucka

Moc se mi líbilo, že jsme mohli pracovat ve skupině. Hodně se mi líbilo, jak jsme si hráli na tu rodinu. Viki

Nejvíce se mi líbilo, jak jsme měli vymyslet reklamu na hračky. Valentýna

Super bylo, že jsme vyjadřovali to, co si o těch věcech myslíme. Bylo to jako hra. Ondra

Všichni jsme vlastně zjistili, že máme být rádi, jaký máme dnes dobrý život. Laura

Mně se líbilo to téma. Hezky jsme vše pomalu probrali, Oceňuji rekvizity. Byla to zábava klidně na celý den. Venďa

Ze života české společnosti

Projektový den v ZŠ U Krčského lesa
14. 11. 2019

Interaktivní hra vtáhla žáky do děje, byla velkým přínosem, protože byla vedena praktickou a zábavnou formou. Týmy spolupracovaly a předávaly si získané poznatky. Požadavky byly pro žáky srozumitelné a zadané úkoly plnili žáci se zájmem. Projektový den splnil plánovaná očekávání a byl přijat pozitivně i dětmi, což bylo zjištěnou zpětnou vazbou.

Stroj času očima dětí

ZŠ Křimická, 14. 11. 2019

- Líbilo se mi to. Nejvíc mě zaujalo, jak jsme stavěli most. A ještě se mi líbilo, jak jezdil ten vůz. -

- Překvapilo mě, že jsme neutíkali z tělocvičny a ještě mě překvapilo, že jsme nedokázali postavit. most. Líbilo se mi hraní panáčků. 

- Mě se to líbilo, protože to bylo zábavný a docela naučné. Třeba mě hodně bavilo to, jak jsme stavěli ten most a bavily mě i jiné věci. 

- Líbila se mi stavba mostu, směrování laseru a piškvorky.

- Moc se mi to líbilo, bylo to pěkné. Nejvíc mě zaujalo, jak jsme museli přimontovat ty zubatá kolečka na to dřevo. Také se mi líbilo předvádění rolí. 

- Bylo to docela dobré. Původně se to jmenovalo Stroj času, čekal jsem, že to bude zaměřeno spíš na budoucnost, ale minulost mě bavila možná více než budoucnost. 

- Bylo to poučné a hezké a smíchyplné. Líbilo se mi to, hlavně jak mluvila Verča. 

Reakce na projektový den Ze života české společnosti

Páťáci ze ZŠ Křesomyslova
28.10.2019

- Od tohoto zážitku mám ráda dějiny.
- Jedna z věcí, která se mi líbila, bylo to, že jsme se mohli skoro u všeho rozhodnout sami.
- Líbil se mi příběh Machaninových.
- Líbilo se mi, jak jsme prezentovali hračky. Bylo to super.
- Na programu se mi líbilo, že jsem se nepřidala ke straně komunismu. A taky se mi líbilo, jak to bylo propracovaný.
- Hra se mi líbila, bylo to jak v reálném životě, mohli jsme si vybírat kam půjdem a byla to zábava.
- Hodně jsem se naučil.
- Zaujalo mě, že nám o tom říkali ty různé události zábavně.
- Na programu se mi líbilo, že jsem mohla poznat, jak to bylo dřív. Taky se mi líbilo, že jsme mohli volit.
- Byla to sranda.
- Je mi moc líto, že se tyhle události staly.
- Bylo to dlouhé akorát.

Premiéra projektového dne Ze života české společnosti v ZŠ Křesomyslova

Gabriela Kobernová
21.10.2019

Ve čtvrtek 17. 10. 2019 jsem měla možnost se zúčastnit se svými "páťáky" programu "Ze života české společnosti". Děti pracovaly ve skupinách a vydaly se po stopách rodiny Machaninových, zažívaly s ní různé životní situace od roku 1946 po listopad 1989.
Jednalo se o velmi poutavou, zajímavou interaktivní hru, která hned na začátku vtáhla děti do děje. Žáci s nadšením a zájmem plnili úkoly různého typu a zkusili se vžít do dané doby.
Je to velmi hezky vymyšlená desková hra plná zápletek a interaktivních úkolů. Odměnou dětem bylo získávání žetonků za správně provedený úkol.
Vřele doporučuji, hra má spád, je vyvážená, odpovídá nabízené věkové kategorii. 

Cesta za pokladem Černého piráta

2. třídy ze ZŠ Radotín
13.10.2019

Putování s námořníky bylo dětem podáno velmi poutavou formou. Vedlo děti k aktivitě, nutilo je přemýšlet. Všechny děti s nadšením spolupracovaly. Instruktoři byli skvělí, nenechaly děti odpočívat. Mělo to šťávu a rychle to uteklo.

Expedice Čtyřlístek

ZŠ EasyStart
10.10.2019

Tento rok je to 50 let od prvního výtisku velice známého a oblíbeného dětského komiksu "Čtyřlístek". Na oslavu tohoto krásného jubilea k nám přijelo divadlo Besedárium, které si pro první a druhou třídu připravilo interaktivní zábavný program s názvem - "Expedice Čtyřlístek". Děti byly od začátku programu zataženy do života Fifinky, Myšpulína, Bobíka a Pindi. Žákům byla odtajena pravidla komiksu jako např. jak správný komiks vypadá, jak vypadají postavy komiksu a samozřejmě hlavně také to, jak se komiksová postava "dorozumívá". Všechna tato pravidla si mohly děti vzápětí prakticky vyzkoušet. Po celou dobu programu pracovali všichni aktivně a s velkým nadšením.

Matematika v příbězích

Mgr. Dagmar Heráňová, ZŠ Velké Přílepy
30.06.2019

Na konci dubna přijeli do naší školy organizátoři společnosti Besedárium s programem Matematika v příbězích pro 1., 3. a 4. ročník. Moderátor Jakub vedl program velmi zábavnou a poutavou formou. Byl vynikající vypravěč a dovedl děti zapálit pro celou hru. Děti pracovaly ve skupinkách, navzájem si radily a musely při hledání řešení vzájemně spolupracovat. Děti, aniž by si to uvědomovaly, plněním úkolů procvičovaly matematiku a logiku, udržely pozornost a aktivně pracovaly po celou dobu programu, což potvrdily i jejich třídní učitelky. 

Velká rodinná rada

Mgr. Eva Cupalová, třídní učitelka 5.E, ZŠ Angel, Praha
22.06.2019

Dobrý den,
děkujeme za program Velká rodinná rada. Program byl velmi kvalitně připravený, děti pracovaly se zájmem, téma se hodilo přesně k výuce.
Mgr. Eva Cupalová, třídní učitelka 5.E 

Cesta za pokladem Černého piráta

Marcela Pávková
02.06.2019

Dobrý den,
moc děkujeme za výborně připravený program, ve kterém si děti 1. třídy procvičily hravou formou matematické představy, úvahy, kombinace a aktivně hledaly správné řešení. Děti byly z cesty za pirátem nadšené a moc se těší na další program s Vámi.
Děkuji,
Marcela Pávková 

Houstone, máme problém

ZŠ Benešov, Jana Cudlínová
28.05.2019 

Dobrý den,
chci touto cestou velmi poděkovat - byli jsme nadšeni.
Nápady, pomůcky, provedení - nemělo to chybu.
Takovou výuku my dětem běžně dopřát nemůžeme, takže díky za váš program.

Cesta za pokladem Černého piráta

Mgr. Helena Brejlová, třídní učitelka 2.C
16.05.2019

Děti byly vtaženy do děje hledání pokladu na ostrově obydleném piráty. Při společné cestě bylo zapotřebí vyřešit mnoho nejrůznějších úkolů a hádanek, ve kterých děti prakticky využily svoje dosavadní znalosti z matematiky (násobilka, prostorové vnímání, geometrie, sčítání a odčítání).
Akce přispěla k podpoře dobrých vztahů ve skupině a u mnohých žáků zvýšila motivaci k dalšímu poznávání matematiky. Během jednotlivých úkolů byla jasně sdělena pravidla konkrétních úkolů a současně byla neustále vhodně připomínána pravidla správného chování k sobě navzájem.
Lektoři splnili svou funkci výborně. Jednotlivé úkoly dětem překládali jasně a srozumitelnou formou. Dokázali svým vystupováním zaujmout všechny žáky a zapojit je do činnosti. Při činnostech využívali nejrůznější pomůcky a reálné předměty, které celý příběh vhodně doplnily. 

Velká rodinná rada

ZŠ Neveklov
15.05.2019

Dobrý den,
program nás nadchnul. Paní lektorka byla skvělá, vše probíhalo bez problémů.
Dětem i paním učitelkám se program líbil, ještě druhý den o něm děti hovořily a vyprávěly, co zažily, kolik utratily a za co.
Jsme velice rádi, že jsme měli možnost se s Vaším programem seznámit a budeme se těšit na další spolupráci.
S pozdravem
Mgr. Martina Šťástková,
ředitelka školy 

Velká rodinná rada

ZŠ Ke Kateřinkám
14.05.2019 

Oslovila jsem paní učitelky a žáky na hodnocení.
Napsali toto:
- super, výborný program, dobře vymyšlené,bylo to zábavné a ne nudné, program nebyl pozadu - youtube
- dobrý příběh, krásně provedené, ocenili, že rodiny nebyli úplně normální
- krásné pomůcky, ocenili, že dostali peníze a viděli jak utrácejí
- hry, úžasně udělaná sazka a sázky, losovací zařízení
- lekce do života, co si pojistit
- moc sympatická paní - děkujeme
- Jinak to bylo celkově moc pěkné
- Beseda byla pro žáky zajímavá, pracovali dobře, soustředili se.
- Lektorka měla připravené hezké a názorné materiály. Žáci pracovali s různými situacemi v humorných rodinách, seznámili se s rozpočtem rodiny, pojištěním, cenami v obchodech, možnostmi výdělku.
- Minusem bylo to, že se muselo pospíchat - chtělo by to víc času.

Duhový cirkus

MŠ Bystříce
24.04.2019

Dobrý den,
chtěly bychom touto cestou poděkovat za krásné divadelní představení, které se dětem velmi líbilo. Celým představením se prolínala pohádka Duhový cirkus s důležitou postavou havrana, který děti velice motivoval. V jednotlivých pasážích byly zapojeny děti nejen při procvičování předmatematické gramotnosti (počet puntíků na kostce = počtu skoků, geometrické tvary rozlišit poskládat z dřívek...), ale mohly si vyzkoušet různé role (např.: proměnily se ve zvířátka v cirkuse,..) 

Velké poděkování!

ZŠ Easy Start
27.03.2019

Velice děkujeme za vesmírný výlet plný dobrodružství, logických úkolů a her zaměřených na spolupráci. Žáci odcházeli nadšení a plní dojmů. Určitě jsme se neviděli naposledy.
Žijte dlouho a blaze :)) 

Stroj času

Martina Kachlířová
19.03.2019

Za celý 4. a 5. ročník ZŠ Kutnohorská bych Vám ráda poděkovala za báječný vzdělávací program, který nadchnul nejen naše žáky, ale i přítomné pedagogy.
Děti byly nadšené a nestíhaly se nudit. Vydržely se aktivně zapojovat po celou dobu akce.
Velice poutavou a zábavnou formou jsme se seznámili s vynálezci z dob minulých a prostřednictvím her se mohli vžít do jejich role.
Rádi s Vámi znovu "vycestujeme" i příště. Budeme se těšit na další shledání.
Děkujeme! 

Dobrodružná matematika, "Honba za pokladem Černého piráta"

Irena Marvanová, ZŠ Týnec nad Sázavou
17.03.2019

Protože jsme tento program absolvovali na naší škole poprvé, neměla jsem žádnou představu o tom, co nás čeká.
O to větší bylo moje překvapení, velmi záhy i velké nadšení nad realizací projektu. Stoprocentně doporučuji všem kolegům a upozorňuji, že rozhodně stojí za to, účastnit se spolu se svou třídou. Celá akce byla naprosto dokonalá, dala podnět nejen dětem, ale i nám učitelům. Velmi děkujeme, rádi budeme i nadále spolupracovat! 

Stroj času

Žáci ze ZŠ Meteorologická
07.03.2019

V pondělí 25.2. po velké přestávce jsme měli akci Stroj času. Pán a paní nám povídali o slavných vynálezech, kdo, kdy a co vynalezl a co ty vynálezy dělaly. V týmech jsme plnili různé úkoly. Třeba jsme pomocí zrcátek a červeného laseru zkoumali lom světla.
Také jsme postavili most z dřívek. Dřívka byla kulatá a nešlo po nich moc chodit. Během akce se vyskytovali různé loutky. Například Edison. Loutka měla hlavu v které byla žárovka. Přišlo mi to moc vtipné. Nakonec jsme postavili z koleček malý stroj času. 

Reakce na Hru o přežití

Ivana Valentini, ZŠ a MŠ OSOV, okr. Beroun 
06.03.2019

Vážená paní Krištofová,
velice děkujeme za velmi poutavý výukový program zaměřený na upevnění a procvičení znalostí z provouky a přírodovědy s využitím herních prvků Minecraftu. Všechny žáky bez vyjímky program zaujal, zafixovali si pevněji teorií nabyté pojmy a myslím, že nyní si je dokáží daleko lépe spojit se svým obsahem a nebudou pro ně jen prázdnými formulemi.Velmi oceňuji interaktivnost a hravost celé prezentace.

Reakce na Hru o přežití

Žáci 4. C z Neratovic | 04.02.2019

- Milá paní Veroniko, moc mě bavil váš program Hra o přežití. Nejvíc se mi líbilo, jak jsme stavěli z kostiček a jak jsme si povídali o biomech. Ta challenge byla super! Těšíme se, až přijedete zas. Filip -
- Váš program Hra o přežití se mi moc líbil. Minecraft jsem už znala, ale nějaké věci jsem se ještě naučila. Líbilo se mi, jak jsme si stavěli z kostek. Líbilo se mi vaše povídání, víte o minecraftu hodně. Dala jste si s tím velkou práci. Strašně se mi to líbilo. Těším se na vás příště. Kačka. -
- Děkuji za program, moc se mi to líbilo, jak jsme třeba staěli různé obrázky z kostiček a jak jsme se koukali na různé druhy krav. Prosím, přijeďte zas. Samuel. -
- Jsem moc ráda, že jste přijela. A nejvíc se mi na programu líbilo, jak jsme pracovali s kostičkama. A ještě mě překvapilo, že v minecraftu jsou i věci, které jsou ve skutečnosti. A těšíme se zase na vás. Alice. -
- Milá paní Veroniko, ten program se mi hodně líbil. Nejvíc se mi líbila challenge. Určitě jste si dala práci s nabarvením kostek. Také jste nás hodně pobavila. Překvapilo mě, že vůbec víte, co to je Minecraft.

Některé z reakcí dětí ze ZŠ Radotín na program Velká rodinná rada

Děti ze ZŠ Radotín
17.12.2018

"Mně se líbilo, jak to dokážete tak hezky říkat a prezentovat. I ten Stroj času byl s vámi moc hezký. U vás to není jenom o tom to říkat, ale dělat to zábavnější. Teď už vím, jak rodiče mají také nějaké problémy s penězi. Když to vyprávíte, moc hezky to zní a je to jako v opravdickém světě. Moc vám děkuju za hezké přednášky. Moc se mi to s váma moc a moc líbilo. Zuzka."
"Bylo to moc zajímavé a bavilo mě to. A také jsem zjistila, jak mají rodiče těžký život. Také nikdy nechci pracovat v účetnictví. A chtěla bych, abych tam (na program) šla ještě někdy. Natálka."
"Bylo to skvělé. Naučila jsem se hospodařit s penězi."
"Líbilo se mi, že jsme vydělali peníze, ale bylo by to lepší, kdyby to bylo delší. Jinak výborný."
"Nejlepší přednáška. Přijďte ještě jednou."
"Překvapilo mě, jak to mají dospělí těžké v životě. Bavilo mě, jak jsme si zkoušeli být rodinou."
"Moc se mi to líbilo a byla bych ráda, aby vznikaly nové programy a projekty a aby nám učitelka do konce školního roku ještě nějaký objednala. Poznatek: nikdy nechci pracovat v účetnictví. A že dospělí mají těžký život."
"Zjistila jsem, jak těžký to mají dospělí."
"Bylo to super. Přijďte ještě jednou, prosím." 

Hra o přežití

Alena Bartová
05.12.2018

Dobrý den,
ve středu 28.11.2018 jste u nás ve třídě byla s programem Hra o přežití. Program se nám všem opravdu MOC líbil. Zjistili jsme, že mnoho věcí ze hry odkazuje na opravdovou přírodu - živou i neživou. Pokud tuto skutečnost budou děti umět využít, pomůže jim to ve výuce i v běžném životě.
Již jsme se s kolegyní domluvily na dalším Vašem programu Stroj času. Objednáme po Novém roce.
Děkujeme a těšíme se na příště.

Velká rodinná rada

Děti ze ZŠ Štěrboholy
13.11.2018

- Tento program se mi líbil. Poučila jsem se, že nic není na lusknutí prstů. Líbilo se mi, jaký srandovní program to byl. -
- Bylo to skvělé a zábavné. -
- Program byl hezký. Nejlepší bylo losování a utrácení peněz. Na konci jsme nepřežili, ale brzo zase určitě vyděláme :-) -
- Bylo to super, ale přišli jsme o peníze. - Zjistili jsme, jaká je hodnota věcí a jak na tom jsou jiné rodiny, kterým se tolik nevede. 
- Tento program se mi moc líbil. Bylo super se vžít do role rodičů kolik platí, kolik dostávají peněz a vědět, kolik se tak platí za děti (nás). Moc se mi to líbilo a byla to sranda. Děkuji za program. -
- Super program, který mi osvojil peníze. -

Velká rodinná rada - reakce na nový program Besedária

Děti ze ZŠ Křesomyslova
20.10.2018

- Bylo to super. -
- Bylo to boží. -
- Byla to sranda a poučný -
- Moc se to líbilo, všechno. Líbilo se mi, jak to bylo dobře vymyšlené, líbila se mi vylosovaná rodinka Vampýrovi. Byla jsem mimi. -
- Nejlepší hra. Kdyby se dala koupit, tak by si ji koupila hned. -
- Bylo to zajímavý, jak jsme to museli řešit. -
- Bylo to super. Moc jsem si to užila. Moc hezky udělané a poučné. -
- Bavilo mě to moc. Aspoň sem viděl, jak je to někdy s penězma. -
- Bylo to super veliké poučení do života. -
- Bylo to megááá super. Moc mě to bavilo. Chtěla bych více takových projektů. -

Stroj času

žáci 3.A ZŠ Světice
23.05.2018

Děkujeme za skvělý program! Neskutečně moc jsme si ho užili. Posíláme video, snad Vás potěší! Těšíme se na další zážitky s Vámi.

Hra o přežití a Stroj času

žáci 4. tříd ZŠ Světice
23.05.2018

Rok utekl jako voda a my jsme se opět těšili na Veroniku a Kubu, co si pro nás letos připravili.
Nejprve jsme si užili kostičky z minecraftu - a to bylo " fakt hustý" :-) Stavění ve virtuálním světě /vlastně doopravdy/ bylo super.
Asi za dva týdny přijela Veronika i s Kubou a přivezli Stroj času. Opět jsme se nezastavili ani na okamžik. Stavěli jsme most, po kterém se dalo opravdu přejít, navštívila nás loutka samotného Archiméda, vyzkoušeli jsme si přemístění těžkého břemena pomocí páky a spousty jiných bezva vynálezů. Tak Veroniko, co si pro nás nachystáš za rok? Už nyní se nemůžeme dočkat.
Děkují čtvrťáci ze Světic

Cesta za pokladem

ZŠ Světice 1. třídy
22.05.2018

Děti byly nadšené, celou dobu se zaujetím pracovaly - motivace super!! Promyšlený program, zaměřený na matematiku, žádná" laciná estráda". Oba moderátoři na profes. úrovni, mají pěkný vztah k dětem, komunikace je bez jakýchkol. potíží. Určitě bychom v budoucnu chtěli využít i další programy.
Děkujeme!

Stroj času v ZŠ Vrané nad Vltavou

Jaroslava Hnátová
16.03.2018

Krásné a smysluplné téma stroje času, vynálezů a objevů, dechberoucí rekvizity, obsah i forma přiměřená věku, aktivizace žáků atd. I díky těmto aspektům můžu hodnotit tento program Besedária za velmi povedený. Žákům se čas strávený s Vámi velmi líbil, po celou dobu udrželi pozornost, aktivně se programu účastnili, dozvěděli se spousty nových informací.
Všem kolegům vyučujícím v pátých třídách mohu jen doporučit. 

Stroj času v ZŠ Hostivice

Iva Hlásenská
10.03.2018

Neskutečně přínosný pro děti i pro mne..Opět jsem si uvědomila, jak je důležité pracovat s dětmi, jakým způsobem jim předkládat látku, co dělat pro to, aby je zkoumání, poznávání bavilo..Jejich nadšení, zápal, snahu jste viděli sami..Jsem na ně moc pyšná!!

No a Vy a Váš kolega? Prostě smekám a velice děkuji. Pokračujte,prosím, v těchto programech, opravdu jsem nic tak zajímavého dlouho neviděla. 

Stroj času z pohledu učitele

Mgr. Eva Ciprysová, ZŠ německo-českého porozumění
13.02.2018

Program Stroj času mohu velmi, velmi doporučit. Děti jsou zapojené od první do poslední minuty a pracují intenzivně v týmech. Téma vynálezů je výborně zpracováno včetně mezipředmětových vazeb (dějepis - fyzika - matematika), naprosto odpovídá a vhodně doplňuje osnovy RVP. Mezi dětmi je nutná interakce, aby dokázaly zadané úkoly splnit a mají možnost si na vlastní kůži vyzkoušet konstruktivní vynálezy.
Blahopřeji tvůrcům k takto bezvadně připravenému a smysluplnému programu :)

Stroj času očima dětí ze ZŠ německo-českého porozumění

ZŠ německo-českého porozumění
13.02.2018

V únoru 2018 jsme se my, čtvrťáci a pá'táci,vypravili pomocí Stroje času za světovými vynálezci. Cesta to byla vskutku napínavá a zábavná. Pracovali jsme v týmech, takže zadané úkoly jsme dokázali překonat. Průvodci nám byli světoznámí vynálezci jako je Archimedes, Leonardo da Vinci, ale i Thomas Alva Edison.

Besedárium umělo úspěch.

ZŠ Všehrdova
20.01.2018

2.B se vydala v rámci matematiky na Cestu za pokladem Černého piráta.Žáci museli vyluštit zašifrovanou mapu, dostat se ze zajetí a překonat propast. Pak se jim podařilo najít poklad. Program připravila paní Krištofová a Besedárium.
4.A žáci se vydali na dobrodružnou cestu vesmírem. Jejich cílem bylo najít planetu, kam by se lidstvo mohlo přestěhovat. Oba programy ukázali dětem využití aritmetiky, geometrie v prostoru, kombinatoriky profesora Hejného.Moc se nám matematika jinak líbila. Mgr. Iva Reicheltová 

Reakce dětí na progrram Stroj času

ZŠ Křesomyslova
05.01.2018

- Bylo to moc fajn, byl to můj nejlepší den z roku 2018. -
- Bylo to supeeeer! Piškvorky byly fajn asi nejlepší. -
- Líbilo se mi úplně všechno. Hodně jsem si to užila. Trochu mě mrzelo, že jsme si tým nemohly vybrat sami. Ale jinak to bylo ÚPLNĚ MEGA! -
- Bavilo mě to, protože jsem si mohl vyzkoušet, jak se laser odráží od zrcadel, jak se dávají kroužky k sobě a bavily mě taky loutkové postavy. Podle mě to bylo hodně zábavný. -
- Bylo to zábavný. A srandovní byly hlavně ty loutky. -

Houstone, máme problém

Fodorová, ZŠ Klánovice
07.12.2017

Dobrý den, Veroniko,
děkujeme za dvě příjemně strávené hodiny, které mi pomohly se podívat na děti v mé třídě zase z jiného pohledu a také zamyslet se, jakým směrem bych se s dětmi mohla dál ubírat, namotivovaly i mě k zařazování více skupinových prací, aby se děti stále procvičovaly ve spolupráci.
Děti byly také nadšené, matematika v tělocvičně je bavila mnohem víc než v lavicích, bez které by ale úkoly NASA nedokázaly splnit.
Díky za Váš program. 

Čtyřlístek v ZŠ Roztoky

L. Marušková, ZŠ Roztoky
24.11.2017

Komiksová výprava se členy Čtyřlístku se u dětí setkala s velkým ohlasem, pozorně vše sledovaly i ty, které se při vyučování nedokáží příliš soustředit.
Děti ve druhé třídě již začínají číst knihy a pro ty, které nemají o čtení zatím zájem, byl tento pořad určitě velikou motivací. 

Expedice Čtyřlístek

Milada Fleková, ZŠ Na Slovance
16.10.2017

Dobrý den,
váš pořad se nám moc líbil. Děti se ani chvíli nenudily. Mně se moc líbilo, jak jste s dětmi jednala a "vybalancovala" humor, uvolnění a zároveň i kázeň, aby se nerozjely. Zároveň se toho hodně dozvěděly.
Ještě jednou děkujeme, určitě to nebyl poslední pořad s vámi. 

Matematika s námořníky

Radka Plasová
15.10.2017

Dobrý den,
ráda bych poděkovala za třídu 2.B ZŠ UNHOŠŤ, děti byly nadšené, rádi využijeme následující program pro 3. a 4.třídu až "dozrajeme" :-). Děkujeme za Vaši práci!!
Hezký den
Radka Plasová
ZŠ Unhošť

Dobrodružná matematika

Dana Štrojsová, Eva Janíčková, ZŠ a MŠ Byšice
13.06.2017

Milí lektoři,
díky Vám jsme my druháci cestovali za pokladem Černého piráta a my čtvrťáci jsme řešili problém vesmírných cestovatelů. Oba programy podporovaly naše samostatné uvažování a řešení problémů. Promyšlené navození matematických situací vytvářelo možnosti komunikace a dělení rolí ve skupině. Skvělé pomůcky rozvíjely naši představivost a v kombinaci se zajímavým příběhem jsme poznali, že matematika je vlastně všude kolem nás.
Potěšila nás odměna za naše snažení.
Děkujeme za krásná matematická dobrodružství a těšíme se na příští nové příběhy, ve kterých se staneme opět hrdiny.
Zdraví 2. a 4. třída z Byšic. 

Velké poděkování

Věra Kovačková, ZŠ Světice
04.06.2017

Milá Veroniko a Kubo,
je mi ctí, že mohu od všech dětí naší malé školičky předat velké díky za programy, které jste pro ně opět letos přivezli.
Prvňáci si užili dobrodružství s Námořníky a vůbec nepostřehli, že měli 60 minut matematiku.
Třeťáci se svého programu Houstne, máme problém nemohli dočkat. Výlet na planetu Ungala Bungala předčil všechna očekávání. Veškeré aktivity je pohltily a úkoly nadšeně plnili.
Čtvrťáci si užili Hru o přežití s kostičkami z Minecraftu a šesťáci v programu zaměřeném na výtvarné umění Tisíc tváří Hobita prošli společně s Veronikou historií žánrů fantasy a sci-fi.
Díky velké obětavosti Veroniky, která se v jeden den vrhla do "trojáku" ( tři programy za sebou) si i druháci mohli užít program z Besedária. Expedice Čtyřlístek se dětem moc líbila.
Veroniko a Kubo,
děkujeme za Vaše smysluplné programy, za perfektně odvedenou práci a v příštím školním roce se těšíme na další nová setkání.
Žáci a pedagogové Světické školy

14x Dobrodružná matematika v JZŠ Beroun

Eva Chlumská
04.06.2017

Dobrý den,

rádi bychom Vám poděkovali za pořady "Cesta za pokladem Černého piráta"
a "Houstone, máme problém". Děti, přestože celých 100 minut počítaly a řešily zapeklité matematické úlohy, se báječně bavily. Nadšené byly i paní učitelky.
Těšíme se na další Vaše pořady,
Eva Chlumská
JZŠ Beroun 

Reakce na program s dobrodružnou matematikou

Tereza Sachlová, ZŠ Tuřany
24.04.2017

Celý program od počátku probíhal velmi plynule. Lektoři upoutali pozornost dětí již od samého počátku díky skvělému příběhu, který děti zaujal ihned. Letět totiž do vesmíru a sám se o to zasloužit, no to byla bomba. Velmi oceňuji, že děti pracovaly z velké části ve skupinách napříč ročníky a velmi zábavně si osvojovaly prostředí matematiky a geometrie, navzájem měly šanci zkoušet, experimentovat a obohacovat se. Promyšlená plynulost celého příběhu (programu) od částí evokujících, plynoucích k úlohám a úkolům až po závěrečnou část reflexe. Každý měl možnost zažít pocit úspěchu a uplatnění ve skupině. Program obohatil nejen děti ale i nás učitele. Práce lektorů byla opravdu profesionální, vlídná, zvládnutá jak po stránce organizační, metodické tak přístupu k dětem samotným.

Minecraft u Ještěřek

Hana Malečková
09.03.2017

Dobrý den všem, co znají počítačový svět a nechtějí, aby jejich děti jen "nesmyslně" trávily čas u PC.
Nevěřila jsem tomu, jak Veronika během pár minut získala děti a vtáhla je super motivací přes její velmi dobrý přehled o světě "majnkraftu" tam, kde jsme pak končili. A to do znalostí přírodopisu, které se učí, s ní, jinak. Za 90 minut jsme báječně zopakovali půdu, ekosystémy, svět zvířat a rostlin a stačila k tomu bedýnka vlastně "čestka" a zapálená lektorka s bezva prezentací na IA tabuli.
Naše třída dává tomuto programu velký LIKE. 

Hra o přežití v ZŠ Rudná

L. Barvová, I. Konečná
26.01.2017

Dne 25. 1. 2017 se třídy IV. A a IV. B nechaly plně vtáhnout do programu Besedária, který se jmenoval "Hra o přežití!". Tento interaktivní pořad pracoval s učivem přírodovědy a vlastivědy. Využíval stavební prvky a dobrodružnou atmosféru počítačové hry Minecraft. Hned v úvodu skvělá lektorka paní Veronika Krištofová s dětmi (pro paní učitelky) vybrala pozitiva počítačových her. Současně ovšem zdůraznila, že problém není v hraní, ale v závislosti.
Pak už čas letěl. Beseda střídala práci s kostkami, s projekcí na interaktivní tabuli, s vyplňováním pracovního listu. Děti byly nadšené, neboť činnost je bavila a očividně uměly něco, co skoro neznaly paní učitelky! Ty tak měly možnost vplout do světa, který dobře znají i ti žáci, kteří se ještě ani jednou nebyli schopni sami podívat do elektronické žákovské knížky.
Každopádně byl pořad velmi kvalitní a netradiční formou poučil všechny účastníky o tom, že voda, vzduch, půda, světlo a teplo od Slunce jsou základními podmínkami pro přežití. 

Houstone, máme problém

ZŠ Psáry, Monika Mazůrová
03.01.2017

Vážená paní Veroniko Krištofová,
chtěla jsem vám oběma pilotům poděkovat za velice profesionálně provedený interaktivní program "Houstone, máme problém" pro děti
z mé 4. A z MŠ a ZŠ Psáry. Děti se učily aniž by to snad poznaly. Vypadalo to jako by se velice dobře bavily, ale přemýšlely, vymýšlely, mírně
i soutěžily, počítaly, taktizovaly, ale hlavně byly ten den šťastné! Byla to prostě nádhera.
Ještě jednou veliké díky i za inspiraci,
nadšení jít zase dál!
Zdravím Vás Monika Mazúrová, tř. uč. 4.A 

Beseda Jsem Youtuber!

Natalie Matyas
16.12.2016

Dobrá den,
dětem se beseda moc líbila, klidně by besedovaly i další hodinu :-) - čas besedy bych doporučila klidně prodloužit na 90 min.
Ze strany mně jako dospělé bych uvítala, kdyby zaznělo více zkušeností z praxe, když děti se někam registrují, nebo někomu neznámému dají informace, jak jim to může i v budoucnu uškodit - viz poustovaní vtipných fotek v budoucnosti, když pak hledají práci apod.
Děkujeme za besedu, doufám, že spokojenost byla oboustranná, pan Luksch je entusiasta a nadšenec, takových lidí je dnes potřeba :-)
S pozdravem. Natalie Matyas

Hra o přežití

ZŠ Brána jazyků
16.12.2016

Dobrý den,
moc děkuji za prezentaci s názvem Hra o přežití. Zejména oceňuji kamárádský a přátelský postoj k dětem a také bezprostřední reakce na dotazy dětí.
Hezké Vánoce přeje Markéta Kopřivová 

Reakce dětí ze 4. třídy na Hru o přežití v ZŠ Martina Luthera v Plzni

13.11.2016

- Ahoj Veroniko, bylo to moc super. Děkuji, že si sem přijela. Nejvíc se mi líbilo stavění s kostkami. Příště sem můžeš zase přijít, moc se na tebe budu těšit. A nakreslila si ty kostky moc hezky.

- Milá Verčo, moc se mi tvůj přednes líbil. Je to moc hezké, že jsi k nám přijela prezentovat. Moc věcí jsme se všichni dozvěděli od tebe z minecraftu. Nejvíc se mi líbilo, jak jsme skládali kostičky. Samozřejmě se mi líbilo všechno. A s těma kostičkama jsi si dala velkou práci, moc se mi líbily. A chtěla bych takový další přednes. Od Markéty ze 4. B.

- Milá Veroniko, bylo to krásné a úhledné. Bylo vidět, že jsi si s tím dala velkou práci. Asi budu mluvit za celou 4. B, když řeknu, že jsi úžasná. Nejvíce se mi líbilo to stavění s kostek a video. Tvá besídka o hře Minecraft je super! Míša

Reakce od žáků ZŠ Jižní a Amélii ve světě komisku

František Walter
29.06.2016

V pondělí 16.5. k nám přišly Verča s Tomem. Povídali nám o komiksech. Protože program se jmenoval Amélie ve světe komiksu. Vysvětlovaly nám různé komiksy. Nejčastěji je asi s více obrázky a bublinami a ještě je také s mnoha obrázky ale zase je bez bublin a ještě je jeden způsob a ten se nazývá cartoon. Čte se to jako kartůn. Je to jeden obrázek s jednou nebo více bublinami. Bubliny se rozdělují na více druhů, mluvící......., myslící......... a křičící...... Říkaly, že první komiks byl yellow kid neboli žlutý kluk a vznikl v Americe a vznikl, protože dříve lidé v Americe uměli jen svoji řeč. A když byl ten komiks, tak lidé věděli, co to znamená. Žlutý kluk neměl bubliny, ale psalo se mu to na jeho žluté oblečení. Psalo se mu to aglicky a tak se lidé naučily anglicky. Amélie ve světě komiksu se to jmenovalo podle knihy ta se jmenovala stejně. Knihu napsala Petra Neomilnerová a nakreslil to Lubomír Kupčík. Skoro jako jediní jsme viděli Amélie a kočičí painisimo v komiksu. Bylo to úůůůžasné doporučí vám to mělo to 5 hvězdiček. A bez chybičky.

Reakce od žáků ZŠ Jižní a Amélii ve světě komisku

Anna Petrová, ZŠ Jižní
29.06.2016

16.5. měla třída 3. J program Amélie ve světě komiksu. Prováděli to Verča a Tom, kteří znají autorku Petru Neomillnerovou a ilustrátora Lubomíra Kupčíka, kteří napsali tři knihy: Amélie a tma, Amélie a barevný svět, Amélie a duchové. Učili nás, jak se dělá takový komiks. Celé to bylo o Amélii, která se utopila i s její maminkou. Amélii je 12 už 150 let. Po chvílích si někoho zavolali, aby jim dělal komiksovou postavu, která se nesměla hýbat a k ní dali nějakou bublinu, třeba mluvící ŘEČ, myslící MYSL a křičící KŘIK. Pak nás také učili, jak se dělají v komiksu zvuky, třeba krák, žbluňk, crrr. Měli jsme 3 listy a na nich: kreslení zvuků, pak nakreslit Amélii a udělat reklamu na květiny. Na závěr nám pustili komiks Amélie, který ještě nevyšel. Byli jsme z mála dětí na světě, které ho viděli. Moc se mi to líbilo, bylo to krásné a hravé. Moc bych chtěla poděkovat Verče a Tomovi za to, že nám to připravili.

Ubráním se!

Jitka Chytrá
07.06.2016

Dobrý den,
chtěla bych moc poděkovat za perfektní kurz sebeobrany - deváťáci byli nadšení a moc se jim to líbilo! Lektoři byli velice příjemní a odvedli skvělou práci!
Tento program budu všem doporučovat!

Bláznivé dějiny

Zuzana Schilhartová, ZŠ s RVJ L.Coňka 40/3, 142 00 Praha 4 - Písnice
05.06.2016

Dobrý den !
Ráda bych poděkovala za hezky připravený interaktivní program Bláznivé dějiny každé české rodiny, který jste v minulém týdnu 31.5. na naší škole realizovali. Velmi chválím práci obou lektorů, kteří svým zápalem a podáním historických událostí připravili dětem zajímavé okamžikya věřím, že ještě více podpořili jejich zájem o historii.
Kolegyním, které budou učit příští rok v páté třídě jsem program doporučila. 

Amélie ve světě komiksu 20.4.2016

Hana Paušová ZŠ Easy Start s.r.o. Plzeň
24.04.2016

Moc děkujeme za pěkný a hlavně zábavný a tvořivý program Amélie ve světě komiksu. Děti byly nadšené. Po vašem zábavném "kurzu" samy tvořily krásné komiksy, které máme nyní vystavené na chodbách školy. Určitě vyzkoušíme další programy.
Hana Paušová 

Amélie ve světě komiksu

Silvie Lešinská, třídní učitelka, Základní škola Větrník, Čelákovice
16.04.2016

Vždycky nás těší, když se naši žáci sami chtějí učit něco nového a zajímají se o svět kolem sebe.
K tomu však potřebují motivaci.
Díky hravé interaktivní besedě "Amélie ve světě komiksu" se naše děti naučily základní informace o historii komiksu,
seznámily se s komiksovým žargonem a mohly si vyzkoušet, jaké je to být autorem komiksu.
Váš program moje žáky natolik motivoval, že si ve třídě sami uspořádali výstavu komiksů, které mají doma.
Začali se zajímat o komiks z jiného pohledu.
Dokonce navrhli projekt, ve kterém by rádi natočili krátký film o Amélii!
Děti zkrátka milují komiksy, ale díky Vám si pokládají nové otázky a jdou hlouběji pod povrch.
Přejeme Vám, aby se Vám nadále dařilo rozvíjet motivaci a fantazii u dětí tímto směrem! 

Bláznivé dějiny

Ilona Kubísková, ZŠ Klánovice
15.04.2016

Hezký den, paní Krištofová!
Děkujeme za dnešní program. Dětem se líbil, i když některé tvrdily, že byl moc dlouhý. Já si myslím, že byly spíš unavené po spaní ve škole.
Těším se na naši další spolupráci a jsem s pozdravem
Ilona Kubísková 

Duhový cirkus

Hlaváčová, Baštová, MŠ Ovčí Hájek
13.04.2016

Dobrý den,
"Duhový cirkus" (předmatematická výchova) se dětem velmi líbil pro interaktivnost pořadu, pro pěknou dramatizaci lektorů a jejich vstřícnost.
Děkujeme 

Matematika pro 1. a 2. třídu "Za pokladem černého piráta"

ZŠ Kladno, Velvarská
17.03.2016

Prožili jsme jedinečné představení při putování k pokladu. Obohatilo nejen děti, ale i učitele. Na tento program budeme dlouho vzpomínat. Vřele všem doporučujeme. Určitě vybere další program z Vaší nabídky.

Houstone, máme problém

ZŠ Zvole
5.03.2016

Dobrý den.
Dnes jsme měli možnost zúčastnit se vašeho projektu "Houstne, máme problém", který je zaměřený na hravé využití matematiky v praxi.
Celý projekt byl velmi pěkně a promyšleně připraven. Děti byly průběžně motivovány, vhodně byly zařazovány i uvolňovací a pohybové chvilky, veškeré činnosti probíhaly nenásilně s využitím kvalitních pomůcek. Děti byly stále zaměstnané a ani si neuvědomovaly, že se vlastně učí. Též oceňuji to, že lektoři si dokázali vždy zjednat pořádek a kázeň. Osobně se mi projek moc líbil a reakce dětí byly také velmi dobré.
Děkuji za pěkný zážitek a přeji mnoho dalších zdařilých projektů.
Jaroslava Kreisingerová
ZŠ a MŠ Zvole 

Program pro předškoláky

MŠ Trojlístek, Iva Vrbová, zástupkyně ředitelky
02.03.2016

Dobrý den,
ještě jednou bych ráda poděkovala za přínosný a pestrý program pro předškoláky. Líbilo se mi zapojení všech dětí do různých druhů činností. Během hodiny si děti zatancovaly, zahrály, zasmály se, přemýšlely a plnily zajímavé úkoly. Čas s pohádkovými postavičkami rychle utekl. Chválím dobrý nápad, nadšení, radost z projektu a těším se na další spolupráci. 

Expedice Čtyřlístek

ZŠ Štěrboholy
25.02.2016 

Dobrý den, paní Krištofová,dne 23. 2. 2016 proběhl na naší škole ZŠ Štěrboholy interaktivní program Expedice Čtyřlístek. Program byl vtipný, zábavný, poučný, zajímavý ... jedním slovem parádní. Děkujeme.Paní učitelky Jana a Lucka

Komiksová Amélie

ZŠ letce Františka Nováka Sokoleč
02.02.2016

Děkujeme za poutavý a zábavný pořad, v němž se děti seznámily s tvorbou komiksu. Žáci si nejen vyslechli zásady při vytváření tohoto díla, ale též se aktivně podíleli na jeho tvorbě.
Vžili se do rolí známého komiksu, vyjadřovali své emoce a posléze každý pracoval ve svém pracovním listu. Pořad prezentovaný oběma lektorkami hodnotíme jako velice zdařilý.
S pozdravem Mgr.L.Pokorná a Mgr.P.Skryjová - vyučující

Dobrodružná matematika s Veronikou a Kubou

ZŠ, MŠ, ZUŠ Jesenice
25.01.2016

Děkujeme Besedáriu za dnešní naprosto famózní námořnickou matematiku.
I děti které jinak o matematiku příliš nejeví zájem, byly záhy vtaženy do děje, a pracovaly o sto šest. K tomu určitě napomohly i velice pěkné kulisy. Ještě odpoledne si děti nadšeně povídaly o tom, jak chytaly turboželvu, počítaly ryby, měřily velrybu, bouraly věž atd. Interaktivní přístup opravdu šikovných lektorů, s příběhem, kulisami a písničkami dokázal děti tak vtáhnout do děje, že si ani neuvědomovaly, že se vlastně učí a pracují.
Děkujeme, a určitě vyzkoušíme i další programy.
Za 1.E zdraví Katka Urbani. 

Dobrodružná matematika

ZŠ Psáry
13.12.2015

Děkujeme moc za pěkný program! Děti byly nadšené! Moc pěkné kulisy i pomůcky, které děti používaly při hře a počítání. Stále se něco dělo, děti byly v pohybu. Počítali a hráli si se zájmem a nadšením.
Těšíme se na Vaše další programy!
Renáta Kizurová 

Expedice Čtyřlístek

ZŠ Roztoky
27.11.2015

Mně osobně se program moc líbil. Až jsem se divila, co všechno děti zvládly vypracovat.
Jediné, co mě napadlo, bylo, že bych doporučovala zařadit více pohybových aktivit. Například mohly děti chodit po třídě vždy s nějakým pocitem => např. jako kdyby byly šťastné, a na slovo "štronzo" by zkusily zmrznout jako komiksová postava.
Myslím, že by bylo vhodné zařadit do každé vyučovací hodiny alespoň jednu pohybovou aktivitu.
Jinak se mi moc líbilo, jak jste přehledně dětem představili komiksové "strategie" pro znázornění myšlenek/slov... a různých emocí.
Děkuji za hezké dopoledne,
Lucie Mošnerová 

Dobrodružná matematika

ZŠ Roztoky
20.10.2015

Milá paní Krištofová,
mockrát děkujeme za Vámi zprostředkovaný program.
Děti byly po celou dobu vtaženy do děje, soustředily se na plnění úkolů. A to nejen jako jednotlivci, ale i jako tým, který si má pomáhat a spolupracovat. To je v dnešní době vzácný přístup. Vše probíhalo hravou formou, osloveny byly všechny složky osobnosti, nejen intelekt.
Ještě jednou děkujeme Vám i Vašemu kolegovi, už tady hledám píseň Vzhůru za pokladem, abychom se ji s doprovodem kytary naučili.
Hezký den B. Vlachová 

Čtyřlístek a Amélie ve světě komiksu

Mgr. Milada Martínková, ZŠ a MŠ Osek 
14.10.2015

Dobrý den, rádi bychom touto cestou poděkovali za velmi zdařile připravený program na téma komiks. Žáci byli nadšení a s velkou chutí si zkusili, jak takový komiks vzniká. Podle jejich ohlasů můžeme říci, že v nich Váš pořad vzbudil zájem o četbu komiksů.
Děkujeme a těšíme se na další setkání.
S pozdravem, Milada Martínková 

Amélie ve světě komiksu očima dětí

5. A ze ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha
08.10.2015

- Líbilo se mi, jak měli masky na Čtyřlístek a jak měli všelijaké bubliny.
- Dozvěděla jsem se spoustu nových slov.
- Bylo to vtipný
- Líbilo se mi, jak jsme koukali na Amélii.
- Líbil se mi Tomáš.
- Líbily se mi komiksové postavy
- Vtipné bubliny
- Líbilo se mi, jak jsem předváděla komiksovou postavičku.
- Hry s dobrovolníky
- Líbil se mi film o Amélii.
- Líbilo se mi, že dávali obrázky.
- A líbilo se mi, jak to měli vtipný. A taky, že nás do toho zapojili.
- Odnesla jsem si informace.
- Líbilo se mi, jak Viktor popisoval Tomáše.
- Mám novou knížku, kterou si chci přečíst
- Vím, jak se tvoří komiks a obrázky
- Jak dělali různý srandičky.
- Líbila se mi ta beseda úplně celá.
- Znám novou spisovatelku
- Mně se nejvíc líbilo, jak nám ukázali jak, nakreslit auto co jede
- Líbilo se mi, jak nám dávali ty pracovní listy.
- Líbil se mi Tomáš, jak je vtipný
- Líbilo se mi, že pro nás měli tu trpělivost.
- Líbil se mi celý projekt, i jak šaškoval Tomáš, rekvizity byli suprové. A jak Veronika vše dobře vysvětlila...
- Líbil se mi na konci ten film, jak to udělali.
- Určitě si Amélii přečtu.


Beseda o Amélii

Lucie Kimešová, ZŠ Lyčkovo náměstí
02.10.2015

Dobrý den, ještě jednou bych ráda poděkovala za úžasnou dílnu, kterou jste si pro nás připravili. Chtěla jste vědět nějakou zpětnou vazbu, tak jsem ji udělala hned po besedě se svou třídou (5.A) a myslím, že názory dětí budou pro vás určitě nejlepší.
Za mě: bylo to akční (děti dramatizovaly), bylo to naučné a poučné (informace o prvním komiksu, ......), výtvarně akční (karikatura, pohyb, text,...), vy jste byli skvělí, věděli jste jak zaujmout. Jediná moucha v mých očích byl velký počet dětí na malém prostoru.
Těším se na další spolupráci, určitě jsme se neviděli naposledy - doufám :-).
Hezký den. Lucie Kimešová

Zahájení školního roku s Dobrodružnou matematikou

Petra Illichová, ZŠ Praha - Lipence
11.09.2015

Dobrý den paní Krištofová,
zasílám Vám zpětnou vazbu k dnešní akci na naší škole v Praze - Lipencích.
Velký dík patří celému Vašemu týmu. Akce se nám všem moc líbila (nejen paní učitelkám, ale hlavně dětem).
Celý program byl zajímavý, velmi pěkně připravený. Děti byly zaujaté a nadšené při plnění všech úkolů. Akci hodnotím velice kladně.
Bylo hodně těžké po této akci přimět děti k výuce např. českého jazyka :-)
Podle reakcí dětí si to dneska děti opravdu užily!
Cituji:
Mně se to líbilo a chtěla bych s nimi zůstat. Byli hodní a šikovní.
Super, ale lehké úkoly.
Úžasné, nejradši bych tam ještě zůstal.
Líbilo se mi to moc.
Zábavné a dobrodružné.
To byla nejlepší akce.
Ještě jednou děkujeme a to i jménem dětí, které byly opravdu nadšené :-)
S pozdravem Petra Illichová

Dobrodružná matematika očima dětí

30.05.2015

Ve středu 13. 5. 2015 jsme zavítali s programem Dobrodružná matematika do ZŠ ML v Plzni. Námořníci z 1. B nám napsali...

Ve středu byla dobrodružná matematika. Co jsme dělali? Hráli jsme si na námořníky, rybáře a zpívali jsme píseň. Námořníci byli Kuba a Veronika. Moc se mi to líbilo a nakonec jsme dostali dukáty.
Magdalena Brabcová

Moc se mi líbila dobrodružná matematika. Hráli jsme na rybičky. Kuba byl námořník, Verča a já taky. Pluli jsme lodí a skládali jsme z tvarů můstek. Z kostek jsme stavěli hvězdičky. Ta Dobrodružná matematika byla super.
Alžběta Holubcová

Ve středu 13. 5. byla Dobrodružná matematika. Dělali jsme spoustu úkolů. Připravila to Veronika a Kuba. Byli to námořníci. Měli loď a mapu. Podle mapy jsme dělali úkoly. Měřili jsme velrybu, chytali turboželvu, stavěli z kostek souhvězdí a pak i most. Moc se mi to líbilo. Dělali jsme spoustu dalších suprových úkolů. Nakonec jsme našli poklad. Byli to mince.
Eva Friedrichová

Ve středu šly první třídy na Dobrodružnou matematiku. Hráli jsme na námořníky, kteří hledají poklad. Měli jsme loď, která se jmenovala Dobrodruh. Dělali jsme různé úkoly, např. měřili jsme velrybu nebo stavěli různá souhvězdí. Chcete vědět, kdo byl za ty námořníky kromě nás? Kuba a Veronika.
Šimon Albert Buriánek

Beseda o Josefu Škvoreckém

Eva Liberdová, ZŠ Dolní Chabry
25.05.2015

Dobrý den,
děkujeme za velice zajímavé povídání o Josefu Škvoreckém a za knihy, které jsme si mohli prohlédnout.
Díky Vaší besedě už slovo samizdat není pro naše žáky pouhým pojmem, mohli si dokonce 2 exempláře prolistovat. Seznámení se životem a dílem Josefa Škvoreckého nás všechny zaujalo a budeme se i v dalších literárních hodinách věnovat tomuto autorovi i jiným autorům žijícím v emigraci. Žáci dostali motivaci ke čtení, jistě si přečtou nějakou z knih J. Škvoreckého, někteří již navštívili místní knihovnu. Beseda obohatila naše hodiny českého jazyka.
Přejeme Vám hezký den,
Eva Liberdová, Petra Brabcová a žáci 8. a 9. tř. ZŠ Dolní Chabry 

Dobrodružná matematika s Veronikou a Kubou

Žáci a pedagogové ZŠ Světice
24.05.2015

Velké díky námořníkům Veronice a Kubovi, kteří nás najali na palubu své lodi a dovolili nám s nimi prožít nádherná dobrodružství. A že se počítalo, odhadovalo, kombinovalo, krokovalo... To asi vůbec nikdo nevnímal. Děti byly vtaženy do děje a díky perfektnímu hereckému a pedagogickému umu Veroniky a Kuby nám dva a půl hodinový program hrozně rychle utekl.
Všem tento pořad doporučujeme, protože matematika, když se dělá dobře, je opravdu zábava.
S námořnickým pozdravem AHOJ zdraví Světická posádka 

Dobrodružná matematika ve 2. třídách

ZŠ Martina Luthera, Plzeň
15.05.2015

Ve středu 13.5.2015 se žáci 2.tříd proměnili v námořníky a společně se vypravili hledat poklad.
Cestou museli plnit spoustu matematických úkolů, museli spolupracovat ve skupinách a zároveň pozorně poslouchat pokyny hlavních námořníků Jakuba a Veroniky.
Po celou dobu děti nadšeně pracovaly, jelikož vše bylo pojato zábavnou formou a též perfektně připraveno s ohledem na věk přítomných dětí.
Nakonec se vše podařilo a hledaný poklad v podobě sladké odměny byl na světě!!!
Moc děkujeme a těšíme se na příští spolupráci.
Všechny děti 2.A a 2.B ze ZŠML 

Dobrodružná matematika

Silvie Lešinská
13.05.2015

Váš interaktivní program Dobrodružná matematika je opravdu skvělý a nezapomenutelný. Naše děti na něj stále vzpomínají a úlohu odhadu se šátky jsme dokonce použili v muzeu, když jsme potřebovali zjistit přibližnou výšku kostry.
Děkujeme a přejeme ještě mnoho úspěšných námořníků na Vaší palubě!
S pozdravem za ZŠ Větrník v Čelákovicích
Silvie Lešinská 

Velká pochvala

Marcela Šiková, ZŠML Plzeň
15.04.2015

Dobrý den, dnes jsme měli tu čest přivítat u nás ve škole Martina Luthera v Plzni dvě kouzelné dámy, které nás seznámily s Komiksem.
Jednak oběma velké díky, velikánskou pochvalu a smekám. 

Poděkování za program na Noci s Andersenem na naší škole.

ZŠ a MŠ Chraštice
07.04.2015

Děkujeme paní spisovatelce Smolíkové i paní lektorce Krištofové za oba úžasné interaktivní programy pro děti z MŠ i ZŠ, které se uskutečnily u nás ve škole 31.3.2015.
Děti z MŠ se s autorkou p. Smolíkovou přenesly do její komiksové knihy "Na hradě Bradě". Žáci I.stupně se v programu "Co se schová do bubliny" seznámili s pojmem "komiks", využili pracovní listy k dokreslování i tvorbě vlastního komiksu a zapojili se do jednotlivých dramatizací s názornými ukázkami, jak má komiksový příběh vypadat.
Celý program se žákům i učitelům moc líbil a už se těšíme na další spolupráci.Žáci a učitelé ZŠ a MŠ Chraštice 

Poděkování za program pro předškolní děti

MŠ 4 pastelky, Praha
05.04.2015

Dobrý večer, dnes píši ohledně besedy, kterou jste u nás ve školce už měli, měla jsem tu čest se jí zúčastnit a od té doby doporučuji dále.
Lektoři byli úžasní, skvěle reagovali na komentáře dětí. Beseda byla promyšlená, prokládána aktivní hrou, děti moc bavila. Málokdy jsem je viděla více pozorné, než tehdy. Kontakt na Vás si určitě ukládám a využiji vždy, když budu učit pro besedu vhodnou věkovou kategorii dětí.
Přeji pěkný zbytek večera a krásné Velikonoce.
S pozdravem,
Martina Škripková 

Reakce od žáčků 1. třídy

1. B., ZŠ Bohumila Hrabala
18.03.2015

Dobrý den,
12. 3. jste měla u nás ve škole besedu o starých řemeslech s paní Smolíkovou.
Slíbila jsem, že Vám napíši reakci dětí. Posílám Vám tedy přepis vzkazů žáků I. B.
KV - děkuji, že jste nám vše řekly.
RB - bylo to hezké.
BL - děkuji Vám za komiks.
HH - paní Veroniko, mně se to moc líbilo. Rád bych zase nějakou podobnou besedu.
DK - moc se mi to líbilo, rád bych viděl besedu ještě jednou. Přeji Vám hezký den.
TŠ - paní Veroniko, moc se mi to líbilo. Byla bych ráda, kdybyste nám připravila příště zase nějaké překvápko.
AR - paní Veroniko, moc se mi to líbilo.
I mě se Vaše beseda moc líbila. Děti se dozvěděly spoustu informací, ale mohly si hlavně "osahat" muzejní exponáty, což běžně nejde. Velice se jim líbily pracovní listy a hlavně komiks. Oceňuji i způsob prezentace, který děti vtáhl aktivně do besedy.
S pozdravem
za I. B Mgr. Helena Slouková
ZŠ Bohumila Hrabala

Dobrodružná matematika

2.A a Mgr. Pavla Budějovská, ZŠ Křesomyslova, Praha 4
14.03.2015

Několik slov o programu:
velmi nápadité provedení, oběma lektory výborně metodicky zvládnuté. Děti prošly zajímavou cestou za pokladem, rozvíjející prostorovou orientaci a představivost, plnily úkoly z kombinatoriky, musely použít schopnosti rychlého rozhodování, komunikační dovednosti, a přitom všem se dobře bavily. A nejen děti, ale i já. Dobře jste vybrali i téma, které už samo o sobě evokuje něco neobyčejného a zajímavého. Vaše pirátská píseň se určitě stane jednou z nejoblíbenějších hitů třídy.
Děkuji a přeji hodně nadšených dětí. 

Beseda o starých řemeslech

Margita Janoušková, ZŠ B.Hrabala
01.03.2015

Dobrý den,

chtěla bych Vám moc poděkovat za zprostředkování akce pro naše žáčky. Dětem se to moc líbilo.
My s kolegyní také velmi velmi hodnotíme netradiční pojetí a oceňujeme velmi vhodné propojení
z učivem prvouky. 

Poděkování

ZŠ Vašatova, Kladno
25.02.2015

Dobrý den,
budu citovat děti: dobrý, strašně se mi to líbilo, bylo to krátké, legrační, srandovní, úžasné, zajímavé.
A za nás učitelky - bylo dobré žáky s touto oblastí literatury blíže seznámit. Děti jste zaujaly, pracovali s chutí.
Přeji mnoho úspěchů ve vaší práci.

Jak jsme tvořili komiksy

kolektiv učitelek ze Základní školy Malý Újezd
18.02.2015

Ve čtvrtek 5. 2. 2015 proběhla na naší škole hravá interaktivní beseda pod názvem "Co se schová do bubliny". V rámci rozvoje čtenářské gramotnosti se žáci netradiční formou seznamovali s tvorbou komiksů. Naučili se abecedu komiksových citoslovcí, druhy komiksových bublin i užitečných piktogramů a základní tvorbu komiksů. Tyto nejen psali a kreslili, ale i hráli.
Lektorky byly velice kreativní, zábavné, pohotové. Zaujaly všechny děti od první do páté třídy. Pomůcky a film měli výborně zpracován. Každé dítě dostalo komiks a letáčky s nabídkou knih. Většina dětí ihned po skončení besedy zasedla do lavic a začala tvořit své vlastní komiksy. V příloze zasíláme malou ukázku. 

Dopis od páťáků ze ZŠ Benátky nad Jizerou

5. A - Petr Thoss, Lukáš Růžek, Šimon Kresta
23.01.2015

Dne 21. 1. jsme byli na besedě o komiksu v multimediální učebně. Tam na nás čekaly dvě paní. První z nich se jmenovala Klára Smolíková, druhá Veronika Krištofová. Klára Smolíková je spisovatelka a scénaristka, Veronika galeristka a malířka. Klára píše komiksy, ale i knihy. Jejím nejznámějším komiksem je Viktorka. Z besedy jsme se dozvěděli spoustu zajímavého. Například, že ten, kdo píše komiks, není komiksák, ale scénárista. Zjistili jsme, že první komiks vznikl 2 500 let před naším letopočtem. S komiksem jsme se dříve mohli setkat také v kostelích. Nebyly v časopisech, ale na obrazech. Obrazy neobsahovaly bubliny, ale tzv. mluvící pásky a byly napsány v latině. První komiksy, jak je známe dnes, se poprvé objevily v Americe. Vznikly proto, aby se lidé, kteří se sem přestěhovali z Evropy, mohli dozvědět, co se děje ve světě. Prvním takovým komiksem byl Žlutý kluk. Také jsme se dozvěděli, že existuje komiks i komix. Komiks je určen dětem a komix dospělým. V průběhu jsme si sehráli pár scének a dostali jsme i pracovní listy, na kterých jsme si mohli dotvořit komiks podle vlastní fantazie. Bylo to velmi pěkné a zábavné.

Co se schová do bubliny

Anna Marušková, ZŠ Červené Janovice
21.01.2015

Dne 13.1. jsme uskutečnili besedu na téma "Co se schová do bubliny". Protože děti už o komiksech něco věděly a jejich tvoření je baví a zajímá, byla vaše beseda bezva povyražení. Moc se to všem líbilo. Děkujeme také za dárečky.

Prima beseda

Martina Štiplová, ZŠ Milín
14.01.2015

Naši žáčci se při tvorbě komiksů s Vámi hodně vyřádily a ze zbytků materiálů, které jste nám přenechaly, jsem připravila další zajímavou hodinu literární výchovy.
Moc děkuji za všechny náměty. 

Komiksy

PaedDr. Iveta Vávrová, ZŠ Kostelec nad Labem
07.01.2015

Dobrý den,
pořad, který jste dnes prezentovaly u nás ve škole, byl velmi poučný, zajímavý a zábavný. Děti pracovaly s nadšením.
Děkujeme a příště se budeme těšit! 

Setkání s Klárou Smolíkovou

Mgr. Jiřina Mariničová, ZŠ Jana Wericha
08.12.2014

Dobrý den,
setkání se spisovatelkou Klárou Smolíkovou a komiksem bylo velice příjemné, akční a zábavné. Dětem / i učitelkám / se moc líbilo, zaujalo je. Ukázalo, se, že komiks je dětem blízký, rádi ho čtou, rozvíjí jejich fantazii. Sáhnou po něm raději než po knížce.
Přejeme Vám mnoho "chtivých " posluchačů, čtenářů a těšíme se někdy na další setkání. Děkujeme. 

Co se vejde do bubliny

Naďa Hrabalová, ZŠ Kačice
22.11.2014

Děti byly nadšené a hned po obědě jsme se pustili do tvorby komiksu. Děti to pojaly ve velkém stylu, tak nám to bude chvíli trvat, než dospějeme ke konci. Potom naskenuji a pošlu.
Přeji hodně úspěchů ve Vaší tvorbě. 

Komiksy

ZŠ sv. Voršily, Pavla Tichá
20.11.2014

Ještě jednou děkujeme za zajímavý a "akční" program, který dětem pomohl rozšířit jejich svět fantazie.Myslím, že forma přednášky s interaktivními vstupy a promítáním byla ideální. Dokázaly jste udržet pozornost dětí, zaujmout a bylo na vás znát, že vás tvorba komiksových knížek opravdu baví. Jsem také ráda, že se děti dozvěděly něco z historie komiksů i způsobu jejich tvorby a literárního jazyka.
Určitě ještě někdy toto téma ve škole využijeme. 

Beseda o komiksech

ZŠ Dolní Počernice, Šárka Brabencová
17.11.2014

Beseda o komiksech, na kterou jsme se všichni moc těšili, byla opravdu interaktivní a pro všechny zajímavá. Děti se besedy aktivně účastnily a ochotně předváděly komiksové postavy, do připravených pracovních listů kreslily své komiksové postavy a vymýšlely vlastní texty. Při tom všem aktivním dění se dozvěděly důležité zásady pro tvorbu komiksů a na závěr se rády podívaly na příběh Alvy vynálezce. Děkujeme za příjemně a tvořivě strávený čas.

Komiks

Věra Ježková, ZŠ Kladská
13.11.2014

S různými programy pro školy se v poslední době "roztrhl pytel", někdy je těžké se v nich zorientovat. Občas je nutné volit kompromis mezi tím, co se líbí dětem a co my, učitelé, považujeme za vhodné a přínosné.
A naše hodnocení?
Ve Vašem představení se skloubilo obojí - děti to bavilo, dokázaly jste je zaujmout a jejich pozornost hodinu a půl udržet, navíc je nové poznatky obohatily, rozšířily slovní zásobu i neverbální způsob komunikace, ukázaly další možnosti četby, seberealizace, vyjádření vlastních pocitů, nálad, ...
Děkujeme.

Beseda Co se schová do Bubliny

Katka Hrnčířová, ZŠ Štěrboholy
10.11.2014

Pojetí, zpracování a samotnou realizaci programu Co se chová do bubliny
hodnotíme na základě spokojenosti a zaujetím žáků více než kladně.
Lektorské vedení paní Smolíkové a paní Krištofové jde opravdu ze srdce - pro
žáky i učitele úžasný zážitek situační komiky v průběhu besedy.
Žáci byli k jednotlivým úkolům bezvadně motivováni a zaujaly je též zmiňované komiksy vycházející v časopisech i samostatných knihách.
Za program lektorkám velmi děkujeme a již se těšíme na nabídku dalších
besed.

Reakce na besedu o komiksu

PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová
zástupkyně ředitelky školy a výchovný poradce
ZŠ nám. Curieových, Praha
30.10.2014 

Beseda se dětem moc líbila a těšily se samozřejmě, až si budou dělat vlastní komiks. Některé děti se do toho pustily hned včera večer, některé vydržely do dnešního dopoledne. Posílám Vám alespoň pár oskenovaných prací. Myslím, že Vaše pojetí besedy bylo pro všechny inspirativní a poučné a pro mě krom toho i velmi profesionálně odvedené. Ještě jednou děkuji.