Reference
Hra o přežití
ZŠ Kuncova, 8. 10. 2024
Dobrý den,
děkujeme za Hru o přežití. Velmi pěkně připraveno, krásný kontakt s dětmi a dobrý nápad, jak je přimět spolupracovat a zapojit do hry všechny.
Děti ze 3.A ze ZŠ Kuncova, Praha 5 byly opravdu nadšené.
D. Křečková
Školení ZUSB pro učitele
ZŠ Štěrboholy, 7. 10. 2024
Vážená paní Krištofová,
školení bylo věcné a jasné. Lektor skvělý. Žádné kudrlinky a příkrasy, žádné odbočky jinam, vše k tématu. Za mě i za kolegy super.
Děkujeme moc.
Eva Kollmannová
Cesta do Indie
ZŠ Tusarova, 27. 9. 2024
Dobrý den paní Krištofová,
bylo to velice zajímavé jak pro děti tak i pro mne. Ve třídě máme chlapce z Indie a také se dozvěděl mnoho zajímavostí.
Moc děkuji.
S přáním pěkného dne
Alexandra Bobáňová
Ze života české společnosti 2.0
Gymnázium Čáslav, kvarta, 29. 5. 2024
Program "Ze života české společnosti 1946-1989" mohu vřele doporučit. Žáci si prostřednictvím zábavné a zároveň poučné edukativní hry mohou simulovat "prožití" nejdůležitějších okamžiků našich moderních dějin. Přístup lektorky je vynikající - spojuje skvělý pedagogický, organizátorský i herecký výkon. Program je navíc obohacen o fyzické ukázky dobových materiálů a žáci tak mají vzácnou možnost "sáhnout si na dějiny" prostřednictvím nejrůznějších autentických předmětů, případně jejich věrných kopií. Všichni žáci byli s projektem maximálně spokojeni a během společné reflexe v další vyučovací hodině jej považují za jednu z nejlepších akcí, kterou tento rok společně absolvovali.
Srdečně Vás zdraví
Roman Pazderský, Gymnázium a SOŠPG Čáslav.
Ze života české společnosti
ZŠ Mladá Boleslav, 5. třída
Dobrý den,
chceme poděkovat za výukový program Ze života české společnosti. Program se nám líbil a pro děti byl přínosem. Zábavnou a kreativní formou byly seznámeny s obdobím komunistické totality. Díky emočním prožitkům se jim tato doba velmi přiblížila, plnění úkolů je zaujalo. Program bych všem pátým ročníkům doporučila.
S pozdravem
Helena Fiedlerová
Ze života české společnosti 2.0
ZŠ Broumy, 17. 5. 2024
Dobrý den paní Krištofová,
děkujeme ještě jednou za váš program.
Program mě i děti ze sedmé třídy zcela nadchl. Děti si prožily osudy jedné rodiny počínaje rokem 1946 a konče revolucí 1989.
Skvěle a zábavně podáno, tento prožitek "účasti na dění" zcela jistě nebude zapomenut.
Doufáme, že budeme moci pozvat paní Krištofovou k nám do školy i v příštím školním roce.
M. Linková, třídní učitelka, ZŠ Broumy
Hurá na Hrad!
ZŠ Radotín, 4. A
Díky skvělé Veronice z Besedária vybudovali stavitelé, malíři, řemeslníci, tanečníci, ale i filantropové a mecenáši ze 4. A sídlo králů a prezidentů. Poutavý interaktivní program je provedl tisíciletou historií Pražského hradu, na kterém se nyní orientují jako doma. Děkujeme a hurá na Hrad!
Jiřina, Karolina, 4. A
Stranger School 1
ZŠ Byšice, 18. 4. 2024
Vážená paní Krištofová,
ještě jednou moc děkujeme za realizaci programu Stranger School 1 v naší škole. Dětem se program moc líbil. Nezaznamenala jsem žádnou negativní reakci. Myslím, že celá třída byla vtažena do hry . Hra byla krásně propojená různorodými aktivitami a měla spád. Lektorky dokázaly ztvárnit velmi vtipně a realisticky různé role. Pro mě, jako pro třídní učitelku, bylo zajímavé sledovat, jak žáci řeší různé situace a jak se v dané situaci projevují. Společně jsme jako třída prožili různé emoce, ale i hodně legrace. Zde jsou některá hodnocení mých žáků:
- Program byl zábavný, vtipný a poučný. Ani chvíli jsme se nenudili a vše podnikali spolu. Hodně se mi líbilo, že jsme nezávodili, ale dělali jsme to spolu. Obě paní, které nás hrou provázely, byly příjemné a fajn.
- Moc se mi to líbilo, nejlepší byly ty vtipné scénky. Jen škoda, že jsme to museli urychlit.
- Bylo to super, srandovní a byl to super zážitek- zase úplně něco jiného. Bylo vážně vidět, že spolu třída spolupracuje. Ale bylo by víc super, kdybychom dohráli hru.
- Program byl pecka!
- Program se mi líbil. Bylo zajímavé, že to bylo formou hry. Ráda bych, kdybychom si mohli projít celou školu a vyzkoušet všechny aktivity, které jsou možné. Moc mě nebavilo to povídání o pocitech mimo hru.
- Program byl živý. Nenudili jsme. Dokázali jsme se projevit v daných situacích, tak že za mě skvělý program.
- Moc mě to bavilo. Byl to zajímavý styl učení. Nemám co vytknout.
S pozdravem
Marcela Marková
Bezpečnostní rychlokurz pro školy ZUSB
Mgr. Eva Smažíková, ředitelka školy ZŠ Ohradní, 15. 4. 2024
Díky skvělé spolupráci s paní Veronikou Krištofovou, místopředsedkyní školské rady naší ZŠ, jsme měli možnost pilotovat bezpečnostní kurz pro náš celý pedagogický sbor, který nám nabídla společně s lektorem Mirkem Khunem.
Profesionální lektor, pan Miroslav Khun, si získal naši pozornost od samého začátku. Nejprve proběhl kurz v 8. třídě s paní učitelkou, kde žáky připravoval na situace, kdy do školy vnikne ozbrojený pachatel s úmyslem zabíjet. Žáci samotní hodnotili tuto zkušenost jako přínosnou a samotné překvapilo, co vše se dá dělat v případě útoku. Paní učitelka vyhodnotila kurz jako něco, co by měl absolvovat každý učitel, aby získal základní znalosti a dovednosti, které mu mohou v dané situaci pomoci se rozhodovat a konat.
Poté vedení školy zajistilo tento kurz celému pedagogickému sboru. Pan lektor si hravě poradil s téměř 50 člennou skupinou. Cílil na bezpečnostní postupy použitelné právě na naší škole. Připravoval pedagogy na situace, kdy do školy vnikne ozbrojený pachatel s úmyslem zabíjet, seznámil je s bezpečnostními rutinami ve třídách, stanovil priority činností v případě útoku, vše společně nacvičovali včetně odvedení skupiny lidí mimo napadenou budovu. Zároveň i nacvičovali činnosti ve třídě v okamžiku, kdy budovu opustit nelze.
Bylo velmi zajímavé sledovat, jak působí emoce na samotné pedagogy. Jaké otázky jim k tomu okamžitě naskakují, co potřebují vědět.
Během května a června se potupně proškolí téměř všechny třídy školy se svými třídními učiteli a učitelkami ve svých třídách. Moc nás těší jejich zájem.
Tento kurz má pro nás jednu velkou přidanou hodnotu, kdyby se náhodou někdy někdo z nás ocitl v situaci kdekoliv mimo školu, kde nám i našemu okolí hrozí nebezpečí, víme, že nám získané znalosti, dovednosti a zkušenost z kurzu mohou pomoci.
Vřele doporučujeme všem pedagogickým týmům.
Houstone, máme problém
ZŠ Tyršova, 4. 4. 2024
Vážená paní Krištofová,
chtěli bychom poděkovat za úžasný program pro naše třeťáky. Naši piloti absolvovali celou misi ve velmi přátelské atmosféře a svižném tempu. Lektor na děti zapůsobil, spolupráci s ním si děti moc chválily.
Přeji spoustu spokojených dětí a jejich učitelů.
Alena Kurková
Ze života české společnosti v Řeporyjích
Hana Zdvihalová, 28. 3. 2024
V minulém týdnu proběhl na naší škole projektový den V)vašeho Besedária "Ze života české společnosti". Žáky tento program velice zaujal i díky tomu, že si mohli jednotlivé etapy našich dějin zažít na vlastní kůži. Zjistili tak, že vůbec nebylo jednoduché se v těchto situacích rozhodovat. Vlastními prožitky, autentickými zvukovými záznamy a dalšími informacemi, získali tak přehled o době, o které se učili v hodinách vlastivědy.
Prostřednictvím zpětné vazby jsme se opět přesvědčili, že takto strávené hodiny žáky baví a odnesou si z nich do dalšího života všeobecný přehled o klíčových událostech našich dějin.
Ze života české společnosti v ZŠ NČP v Praze
Realizace 1. 3. 2024, pátá třída
Dobrý den, paní Krištofová.
posílám Vám pár vybraných slohů k projektu "Ze života české společnosti", za který Vám ještě dodatečně děkuju. Následující hodinu etiky jsme věnovali debatě o projektu a musím říct, že to na děti velmi zapůsobilo a že si toho opravdu hodně pamatovaly. Nestihli jsme ani probrat všechno, takže jsme se domluvili, že budeme v debatě příští týden ještě pokračovat.
Těším se na další projekt příští rok s novou pátou třídou.
Pěkný víkend, Jitka Boučková
Zmiňované slohové práce najdete >>> ZDE <<<
Na Hradě v Jílovém
ˇČtvrťáci ze ZŠ Jílové u Prahy
Dobrý den,
ještě jednou bych Vám chtěla poděkovat za včerejší program v náročnějších podmínkách.
Program byl připravený zábavnou formou, která žáky velice bavila. Paní lektorka dokázala vtáhnout do děje celou početnou skupinu 30ti žáků. Společně s žáky oceňujeme dokonalou připravenost na program, skvěle připravený materiál s kterým mohou žáci pracovat. Žákům se líbila možnost stát se na chvíli kněžnou či knížetem a každý si z programu odnesl pro sebe něco nového.
Děkuji za celou třídu 4.C i za sebe.
S pozdravem
Svatava Viktorová
Hurá na Hrad! v Berouně
4. třída v Berouně
Dobrý den,
ještě jednou děkujeme za velmi poutavý a dobrodružný příběh Pražského hradu, který děti mohly zažít díky Vašemu zážitkovému programu Hurá na hrad!. Děti si celý den velmi užily a všechny aktivity, které během dopoledne plnily, byly zajímavé, tvořivé a zároveň velmi poučné. Skupinové úkoly, se kterými se děti musely vypořádat, a které vedly k získání sedmi klíčů k pokladu, byly podány s cílem o maximální zapojení všech dětí a k prohloubení spolupráce a vzájemné komunikace.
Věřím, že poznatky a vědomosti, které děti nabyly, nám budou sloužit k dalšímu prohloubení učiva o dějinách naší země.
S pozdravem
Irena Zmatlíková a třída 4.B Jungmannovy ZŠ Beroun
Hurá na Hrad! v ZŠ Generála Klapálka
5. třída, Kralupy nad Vltavou. 7. 1. 2024
Dobrý den, paní Krištofová,
děkuji a stále vzpomínáme na proběhlý program Hurá na Hrad!, z kterého byly děti nadšené. I já jsem byla unešená, jak jste měla program připravený, jak se činnosti střídaly, nechybělo závěrečné zopakování, vše bylo přiměřené přesně věku žáků, zkrátka vedla jste celé dopoledne opravdu velmi odborně, příjemně i vtipně. Stavba Pražského hradu i se souvisejícími informacemi byla pro děti velmi přínosná, napínavá i zábavná. Moc za to děkuji.
Níže posílám odkaz na naše webové stránky, kam jsem po programu vložila popis a fotografie z akce.
Bylo by skvělé, kdyby byla možnost absolvovat i Vámi zmiňovaný druhý díl programu.
Na shledanouLucie Poláková, třídní učitelka 5. B, ZŠ Generála Klapálka, Kralupy nad Vltavou
https://www.zsgenklapalka.cz/skola/akce-skoly/akce-exkurze-vylety-souteze/5-b-hura-na-hrad-1290cs.html
ZŠ Satalice na Hradě
5. třída, ZŠ Satalice
Dobrý den, paní Krištofová,
moc ráda bych poděkovala za sebe i celou třídu V.A za skvělý projekt. Moc jsme si celé dopoledne užili a hravou formou se dozvěděli spoustu nových věcí. Děti zpětně hodnotily vše velmi pozitivně. Ráda se zase ozvu na další projekt.
Hezký den
Helena Brabcová – ZŠ Satalice
Hurá na Hrad! v Čisovicích
4. a 5. třída ZŠ Čisovice, 21. 11. 2023
Dobrý den, paní Krištofová,
dovolila jsem si trochu přiblížit našima očima Váš úžasný program.
"HURÁ NA HRAD" je velmi akční, interaktivní bojovka, která přibližuje stavbu Pražského hradu v průběhu staletí. Žáci jsou nenásilnou formou vtaženi do poutavého běhu dějin. Stále něco vymýšlejí, tvoří, skládají. V programu je použita spousta kvalitních rekvizit (oděvy, kostky, dřevěné stavby, kartičky, koruna). Velmi vhodně je využitý moment náhody v podobě kartiček štěstí.
Pětihodinové přiblížení dějin uteklo jako voda a odměnou žákům bylo nalezení sedmi klíčů, které otevřely národní poklad, který skrýval Svatováclavskou korunu.
Opravdu nezapomenutelný zážitek. Děti nadšené! Děkujeme a všem doporučujeme!
Lenka Veselá a Magdaléna Cihelková
Hurá na Hrad! v ZŠ Zdice
Mgr. Petra Srpová
Děti /5.r./ ZŠ Zdice si prošly programem Hurá na Hrad, který nabídl dětem vzdělávací aktivity, které zajímavým a hravým způsobem podněcovaly žáky k učení v souvislostech a ujasnění si historických mezníků českých dějin spolu s panovníky. Stavba Hradu byla nedílnou součástí programu a doprovázela děti po celou dobu programu. Děti byly po celou dobu aktivní, odnesly si spoustu zážitků a vědomostí. Tento program mohu doporučit ostatním školám.
Velmi oceňuji paní lektorku. Dokázala děti zaujmout a podněcovat k aktivitám. Během celých 5. vyučovacích hodin dokázali žáci dodržovat předem stanovená pravidla a přijmout své role. Program působil na žáky také výchovně. Žáci spolupracovali ve skupinách, společně se museli rozhodovat, vzájemně se tolerovat a učit se empatii k druhým lidem.
Děti měly možnost se dozvědět rozšiřující informace z českých dějin a využít znalosti, které načerpaly během hodin vlastivědy. Tento program navázal na vlastivědné znalosti žáků. Program byl celkově velmi pestrý.
Mnohokrát děkujeme a budeme se těšit na další setkání. Děti svým potleskem a ústními reakcemi vyjádřily spokojenost a radost, a nejen děti….. .Přeji Vám, paní lektorko, jen samé veselé a spokojené děti, abyste i nadále měla takový elán a chuť do práce a práce Vás stále naplňovala.¨
Děkujeme, Mgr. Petra Srpová
Hurá na Hrad! v ZŠ Líbeznice
Irena Počtová
Milá Veroniko,
moc děkujeme za úžasné dopoledne s Vámi a Vaším projektem Hurá na Hrad, který si užily nejen děti, ale i já s paní asistentkou
Hurá na Hrad! v Kolíně
5. A, ZŠ Masarykova, Kolín
Dobrý den, paní Krištofová,
zdravím Vás a chtěla bych Vám za sebe a své žáky 5. ročníku poděkovat za dnešní úžasný projekt "Hurá na Hrad". Program je nejen naučný, ale především poutavý. Hravou formou si děti zopakovaly učivo dějepisu 4. ročníku a všechny to moc bavilo.
Veškeré rekvizity, pomůcky a dřevěný model hradu máte naprosto dokonalé, navíc prezentace byla na vysoké úrovni, včetně Vašich znalostí.
Program mohu jen doporučit a ještě jednou mnohokrát děkuji.
Mgr. Pavlína Kopáček Hölzlová
6x Stranger School v ZŠ Žitomířská
S. Pojmanová, ZŠ Žitomířská, Český Brod
Dobrý večer,
předně bych Vám moc chtěla za všechny programy poděkovat. Nám - pedagogům i dětem se moc líbily. Všechny ohlasy jsou pozitivní. Líbilo se nám, že nejde o ,,suché" a statické programy, ale i o pohyb a zábavu. A také to, že jste do programu vtáhly všechny děti.
Přeji Vám hodně zdraví a těším se na další spolupráci. Určitě se ozvu s objednávkou na příští rok.
S. Pojmanová
Hurá na Hrad! v ZŠ Angel v Praze
Mgr. Eva Cupalová, třídní učitelka 5.D
Akce Hurá na Hrad je celodenní zajímavý projekt nejen pro žáky, ale i pro učitele.Je zaměřený na učivo dějepisu pro žáky 4. a 5. ročníku.
Jedná se o interaktivní program propojený s činnostním učením a mezipředmětovými vztahy. Postupně jsme stavěli Hrad od jeho počátku. Děti viděly, jak se sídlo králů měnilo a rozrůstalo až do dnešní podoby.
Důraz je kladen na měkké cíle, tzn. spolupráce, naslouchání si, respektování názoru druhých, atd.
Projekt je velmi zajímavý a těším se na další.
Stranger School I
8. třída, ZŠ Juventa v Milovicích, 21. 9. 2023
Za mě Stranger School 10 hvězdiček z 10 a 11 jsem nedala jen proto, že jsem se programu jako učitelka nemohla aktivně účastnit. Lektorky jsou výborné, hrají v příběhu skvěle různé role, bezvadně program vedou! Příběh, rekvizity, jednotlivé aktivity jsou do detailu promyšlené.
Celý program je vtipný, chytlavý, má spád a po třech hodinách se mi vůbec nechtělo končit.
Pokud by to bylo možné, moc bych se přimlouvala za to, kdybychom s nimi mohli absolvovat (tak za rok) i Stranger School 2.
Hurá na Hrad!
5. B, ZŠ Ohradní
Program sice "vezme" 5 hodin času, ale stojí za to těch pár hodin "obětovat". Děti si během nich prošly cca deseti staletími, ve kterých se utvářela podoba Pražského hradu. Zjistily, jak vypadaly základy hradu na jeho počátku, uvědomily si, kteří panovníci měli podíl na jeho vzhledu, pochopí, jak fungoval život za hradbami. Před jejich očima se měnila podoba Pražského hradu za pomocí dřevěného modelu, samy jeho podobu odhadovaly, dotvářely. Vyzkoušely si také prakticky, jak to, že drží gotická klenba, vytvářely barokní sousoší, tvořily pro Rudolfa II. další umělecká díla, z lega tvořily další podoby chrličů, tančily středověký tanec...
Celý program je protnutý činnostmi dětí, které se na chvilku nenudí. Na konci programu čeká na děti jedno překvapení , ke kterému musí získat sedm klíčů…. Jako prvostupňová učitelka doporučuji program 4. a 5. ročníkům k dotváření představy o českých dějinách (v rámci vlastivědy), 6. ročníkům spíš na začátku roku jako souhrnné opakování.
Alena Kolaříková
Ze života české společnosti 2.0
Kvarta, Gymnázium Sedlčany, 19. 4. 2023
Ve středu 19.4. 2023 jsem v roli "domovníka" se svými kvartány absolvoval pořad Ze života české společnosti 2.0. Očekával jsem, že budu nadšen, protože s podobnými workshopy mám ty nejlepší zkušenosti. A byl jsem víc než nadšen.
Všem školám a kolegům doporučuji. Žáci byli spokojeni, bavilo je to, líbilo se jim to, vžívali se do rolí. A paní lektorka Veronika je vynikající a zkušená průvodkyně a rozená herečka.
Začínám zkoumat další nabídky Besedária a přemlouvat vedení školy, aby souhlasilo. Dějiny na vlastní kůži. Děkuji.
Libor Tomášek, gymnázium Sedlčany
Ze života české společnosti 2.0
Romana Müllerová, 8. třída, ZŠ Bystřice, 24. 3. 2023
Dobrý den, paní Krištofová,
omlouvám se, že zpětnou vazbu od žáků Vám zasílám až teď. Chtěla bych Vám ještě jednou moc poděkovat, protože všechny zpětné vazby byly pozitivní! Já jsem byla naprosto nadšená. Úžasně jste děti vtáhla do děje a opravdu je celou dobu hra bavila. A věřte mi, že tuhle třídu jen tak něco nebaví. Program byl velkým přínosem pro všechny žáky. Věřím, že na něj jen tak nezapomenou :)
Zpětná vazba od dětí vypadala například takto:
"Paní měla úžasné herecké výkony. Dobře vymyšlené."
"Nejdříve jsem si myslel, že to bude blbost, ale opak byl pravdou. Dozvěděli jsme, jak byla tehdejší doba drsná."
"Bylo to super. Moc se mi líbilo, jak to bylo zpracované. A navíc u toho byla sranda."
"Program se mi moc líbil, hlavně se mi líbily herecké výkony, které paní předváděla. Byla tam hezká atmosféra. Bylo hezký, že jsme se zapojili všichni. A utíkalo to strašně rychle."
"Program byl super. Nejvíce se mi líbilo rozhodování a jeho důsledky. Herecké výkony paní, která nás provázela programem, byly dokonalé."
"Program byl moc hezký. Líbilo se mi pracovat ve skupinách, kde každý měl vlastní roli. Dozvěděla jsem se spoustu nových informací a něco se přiučila. Paní byla moc milá a vtipná a hlavně se uměla vžít do role. Určitě bych chtěla, aby paní zase někdy přijela a my se tak mohli dozvědět a přiučit něco nového."
Mockrát děkuji a přeji Vám mnoho úspěchů.
Ze života české společnosti 2.0
Jana Kubešová, 9. třída ZŠ Milín, 21. 3. 2023
Za sebe program určitě doporučuji. Bylo to 5 zajímavých hodin dějepisu, kde byly obsáhlé ty nejdůležitější události, které se v letech 1946 - 1989 u nás v Československu staly. Do detailu propracovaný projekt, s velkým množstvím faksimilií, různorodých aktivit, které žáky bavily a přiblížily jim dobu, kterou na vlastní kůži nezažili.
Moc děkujeme, Jana Kubešová.
Amélie ve světě komiksu
Hana Zlámalová, ZŠ Vinoř, 5. třída, 12. 3. 2023
Dobrý den, paní Krištofová,
následující den po Vaší návštěvě v naší třídě s programem o komiksu jsem s dětmi ještě jednou probírala nejdůležitější, nejzajímavější body, o kterých jste se zmiňovala. Velice pohotově reagovaly, odpovídaly a i samy přispívaly vlastními postřehy.
Věřím, že komiks se nyní pro ně stane čtivějším a zábavnějším a sáhnou po něm častěji než doposavad, tak jako já:). Určitě si ještě doděláme kopii o komiksu v reklamě, jelikož reklamě jsme se letos věnovali celý měsíc a děti toto téma moc bavilo.
Jednoduše řečeno, dětem se Amélie ve světě komiksu líbila, teorie i praxe tam bylo tak akorát, prostě aby program nenudil, nýbrž zaujal a nadchl pro dané téma:).
Ještě jednou děkuji.
A brzy snad na shledanou!
Stranger School
Ohlasy žáků z programu konaného 2. 2. 2023 v 8. třídě v ZŠ Juventa, Milovice
- Program byl super, moc jsme si ho užili a těším se na příští rok. Líbilo se mi, že jsme hodně spolupracovali.
- Bylo to super. Nejvíce mě bavilo hledání informací.
- Bylo to lepší než jsem čekala. Na druhou stranu některé ty úkoly byly složitější.
- Program byl velice skvělý. Líbila se mi naše týmová spolupráce.
- Moc se mi to líbilo paní byli obě moc příjemné. Kdyby bylo více času tak by to bylo lepší ale i tak jsem si to moc užila-
- Bylo to moc hezké, moc jsem si to užila. Hodně zábavy.
- Byla velká sranda. Škoda že to nebylo delší.
- Tato akce se mi líbila a myslím si že by mělo být pokračování.
- Na začátku jsem si myslela že je to úplná blbost, ale když jsme začali pátrat tak to bylo čím dál lepší.
- Mrzí mě že ta akce nebyla dlouhá.
- Bylo to velice zajímavý a napínavý rozhodně bych to chtěl dodělat. Bavilo mě to dost, stál bych za zopakování. :)
Ze života české společnosti
30. 1. 2023, 6. třída, ZŠ a MŠ Na Beránku v Praze 12
Jednoznačně doporučuji! Děti se během 5 intenzivních hodin seznámily s událostmi České republiky v letech 1946-89. Celou dobu programu jsem si říkala, že by měl být snad povinný pro celý druhý stupeň. Novodobým dějinám se totiž ve škole stále věnuje málo času, což je velká škoda.
Nejdůležitější jsou pro mě vždy reakce dětí po akci. Někdy se však stává, že i když je z pohledu pedagoga událost poučná a zábavná, děti to tak necítí a řeknou, že to byla nuda. Zde však byly ohlasy z velké části pozitivní, ba přímo nadšené.
Zde jsou některé z nich:
"Bylo to velmi příjemné, vše mě zaujalo. Zjistila jsem, že mě historie docela zajímá. Aktivity byly akční a moc zábavné. Při povídání jsem se uměla vžít do dané situace. Jsem moc ráda, že jsem se této akce mohla zúčastnit. Hodně jsem si z toho vzala."
"Projektový den se mi líbil, protože byl zaměřený na historii České republiky. Líbilo se mi, že jsme se dostali do let 1946-1989 tak, že jsme hráli hru."
"Bylo to moc pěkné, ani bych neřekla, že by to mohla být
taková sranda. Moc jsem si to užila a rozhodně bych si to ráda dala ještě
jednou. Doufám, že ještě budeme mít podobný program v budoucnosti."
Kristýna Holubcová
Stroj času
Žáci z 5. třídy ZŠ Vitae, Praha, 16. 1. 2023
Dnes jsme se zúčastnili skvělého programu ve škole Vitae. Navazovalo to na naši epochu Vynálezy a jejich vynálezci, což nám moc pomohlo. Líbil se nám promyšlený příběh, který nás vtáhl do tématu. Díky kulisám a rekvizitám jsme se lépe dostali do historické doby. Bavily nás vaše hry, a jednou z nejzábavnějších aktivit bylo stavění mostu. Oceňujeme, že jste nám dávali šanci se zapojit, třeba táhnout Ferrari. Užili jsme si devadesát minut s vámi a vůbec se nám nechtělo končit.
Jen nám přišlo smutné, že jsme neviděli ten nový iPhone 🙂
Stranger School v 7. třídě
ZŠ Vitae, Praha, prosinec 2022
Dobrý den,
rádi bychom Vám poděkovali za výborný program Stranger School, kterým jste provedli naši třídu. Hra sedmáky pohltila a vtáhla do děje, (což u nich v tomto věku není vždy zaručeno). Líbil se jim příběh i forma, jakou jím postupovali. V reflexi oceňovali autentické zážitky, které jim lektorky zprostředkovaly svými hereckými schopnostmi. Vyhovovala jim také spolupráce ve skupinkách i nutnost předávání informací mezi těmito skupinkami tak, aby třída dokázala společně poskládat, jak se vlastně celý příběh odehrál.
Kromě toho, že je celé dopoledne bavilo, je věrohodná zápletka přivedla k otázkám a k přemýšlení o různých úhlech pohledu na jednu situaci, či o síle dezinformace a pomluvy.
Za nás vyučující děkujeme též za respektující, citlivý a veskrze profesionální přístup s jakým Vaše lektorky dovedou se třídou pracovat.
Mnoho úspěchů a příjemných zážitků ve Vaší další užitečné práci přeje tandem 7. třídy.
Děkujeme a zdravíme.
Anežka a Iva
Ze života české společnosti
Scio Škola, Praha Žižkov
Dobrý den,
nám se program moc líbil. Skvěle a do detailu připravená hra se všemi důležitými informacemi. I děti nám po skončení chodily říkat, že je to moc bavilo :)
Moc děkujeme!
Katka Mansfeldová
Velká rodinná rada
ZŠ Kněžmost
Dobrý den,
moje třída se zúčastnila programu Velká rodinná rada a moc se nám to líbilo. Děti spolupracovaly ve skupinách, rozdělily si role v rodině a řešily jejich reálné problémy. Vše bylo autentické a pro děti moc zajímavé. Je to moc hezký a propracovaný program.
S pozdravem
Mgr. Gabriela Hronová
Ze života české společnosti
ZŠ Otokara Chlupa, Praha, 16. 11. 2022
Dobrý den,
moc Vám děkujeme za výborně připravený a dokonale promyšlený program Ze života české společnosti. Děti formou hry, video ukázek a zajímavých aktivit nenásilnou formou a s velkým nadšením pronikaly do tajů historie 20. st.
Velmi obdivuji Vaše nasazení, pečlivou přípravu materiálů i dokonalé časové rozvržení.
Moc děkuji a přeji Vám hodně energie do realizace dalších programů.
Marcela Pávková
Houstone, máme problém
3. A ze ZŠ Štěrboholy, 13. 6. 2022
Dobrý den, paní Krištofová,
minulý týden jsme byli součástí programu Houstone, máme problém.
Čekaly nás dvě hodiny zábavného procvičování, zkoumání, spolupráce a to vše bylo doplněno legrací.
Rádi bychom vyzdvihli i báječné pomůcky a rekvizity, které nás rovněž nadchly. A jako třešinka na dortu byl lektor Kuba, který nás dokázal hravě usměrnit, pobavit, zaujmout a navíc to byl velký sympaťák.
Děkujeme, moc jsme si to užili.
Ze života české společnosti
ZŠ Zvole, 5. třída
Měla jsem dnes možnost zúčastnit se s páťáky projektu Ze života české společnosti, který děti zavedl do dob komunistické éry našich dějin. Toto téma bylo velmi hezky zpracované - odpovídalo věku i schopnostem žáků, předalo jim zajímavé informace, ale nezůstalo pouze u suchých údajů. Největší přínos celého projektu byl především v tom, že si děti mohly samy prožít některé momenty z totalitního režimu a díky tomu si uvědomit, jak nelehká doba to byla. Hra byla také vymyšlena motivačně, děti úkoly bavily a rády je plnily - a to nejen pro žetony, které získávaly, ale i pro rozmanitost úkolů jako takových. Myslím, že se při výuce dá velmi hezky na tento projekt navázat.
Stroj času v ZŠ Davle
Z reakcí dětí
- Mně se líbilo, že jsme pracovali v týmu. Niki.
- Moc se mi to líbilo, protože to bylo SUPER! A chci, aby to bylo ještě jednou. Líbilo se mi stavět most a myčku a všechny úkoly. Děkujeme.
- Líbilo se mi to, protože jsem byl Chuck Norris a také bylo zajímavé to skládání ozubených kol a ty lasery. Dávám tomu pět hvězd z pěti.
- Bylo to super. Hodně vtipný a bavily mě ty úkoly. Ráda bych vás viděla ještě jednou. Bylo to naučný, takže super. Kačka.
- Moc se mi to líbilo a nejvíc se mi líbil ten vymakanej most. A taky se mi líbilo, jak jste hráli s loutkama. Saša.
- Moc se mi líbily vaše herecké výkony s loutkami. Ale bavily mě piškvorky, jak jsme běhali a vůbec jsem netušil, že jde postavit most takhle hustej. Matěj.
- Všechno se mi líbilo, ale nejvíc se mi líbil most, malý i velký. Nejlepší bylo, jak jsem po mostě šla. Api.
Ze života české společnosti 2.0
Roman Pazderský, učitel dějepisu, Gymnázium a SOŠPg Čáslav
Dne 17. března 2022 se na naší škole pro žáky kvarty konal pětihodinový dějepisný projekt s názvem "Ze života české společnosti 1946-1989". Žáci byli rozděleni do čtyř pracovních skupin, které (na motivy známé knihy Josefa Škvoreckého) představovaly rodinu Machaninových, která prostřednictvím edukativní hry postupně prochází všemi zlomovými mezníky dějin poválečného Československa. Žáci se díky tomu mohli zábavnou formou seznámit nejen s každodenností v éře komunistické diktatury, ale především s možnostmi a důsledky uplatňování různých sociálních strategií v době totality, ať už šlo např. o únor 1948, politické represe 50. let, pražské jaro a okupaci ČSSR, normalizační čistky, Chartu 77 či sametovou revoluci. V reflexích žáků byl projekt zhodnocen jako maximálně vydařený, jelikož si díky němu uvědomili rozdílnost subjektivního prožitku "žitých dějin", zejména pak složitost každodenní volby mezi na jedné straně loajálním životem v relativním bezpečí státem garantovaných jistot, a na druhé nonkonformním postojem opřeným o etické a morální principy.
Ze života české společnosti 2.0
TT Primary and Lower Secondary School, Brandýs nad Labem
Dobrý den, paní Krištofová,
ještě jednou Vám moc děkujeme za vaší návštěvu u nás ve škole. Děti byly z programu nadšené, říkaly dokonce, že to bylo SUPER, což je u puberťáků věc zcela výjimečná. Rozhodně si pod Vaším vedením děti udělaly alespoň matnou představu o tom, jak hrůzostrašná doba to byla a krásně jste podpořila to, co se do nich snažím vtloukat od té doby, co se společně poprvé setkáme - CHOĎTE K VOLBÁM!
Ještě jednou moc děkuji a přeji Vám, ať se Vám daří ve všem, do čeho se pustíte.Těším se zase někdy příště na viděnou!:-)
S pozdravem
Mgr. Kateřina Ďurišová
Stranger School v 8. C
FZŠ České mládeže 230/2, Ústí nad Labem, 17. 2. 2022
Milá paní Veroniko a paní Ájo,
moc děkujeme za skvěle připravený program pro žáky z 8. C. Ačkoliv jsme vlastně nevěděli, do čeho se pouštíme, byl to pro žáky i pro mne ojedinělý zážitek. Spojení s deskovou hrou a zasazení do dětem blízkého prostředí byl skvělý tah. Bylo velmi zajímavé sledovat své žáky, jak přes počáteční nejistotu začínají vstupovat do děje, snaží se řešit záhadu zmizelé studentky, která by klidně mohla být jejich spolužačkou. Dokázali se "odvázat", až zapomínali na reálný čas, odmítali přestávku a chtěli přijít záhadě na kloub. I já jsem se občas přistihla, že bych ráda zasáhla do děje, i mě program zaujal. Bylo znát, že hra žáky baví a že si ji užívají. A přitom se "učili", aniž by o tom věděli. Museli zjišťovat informace, třídit je a vyhodnocovat je, museli klást otázky, navrhovat vhodné formulace a hypotézy, které následně ověřovali. Museli vymýšlet různé strategie, učili se plánovat a předvídat. Vyzkoušeli si důležitost týmové práce. Při hraní rolí si vyzkoušeli situace, se kterými se mohou setkat v reálném životě. Po skončení programu jsme si ještě dlouho o programu povídali, žáci byli nadšeni a chtěli by ještě jednou podobný program zažít. Veroniko a Ájo, znovu moc děkujeme za příjemný zážitek, klobouk dolů před vaším skvělým výkonem. Jste nejen skvělé herečky, ale i srdcařky, které věnují své práci vše. Za 8. C vyřizuji pozdravy.
Martina Chocholoušová
Houstone, máme problém
ZŠ NČP, Praha, 28. 2. 2022
Dobrý večer, paní Krištofová, chtěla bych poděkovat za krásný program, který pro nás pan Křikava nachystal. Děti velmi zaujal, byly nadšené. Obdivovala jsem, že dokázal bez podbízení, a přitom s humorem, oslovit a nadchnout téměř celou třídu. Krásné a nápadité byly rovněž všechny rekvizity i jejich využití.
S přáním spokojených dní R. Matěnová
Divadelní dílna Eliáš mezi piráty
ZŠ Dukelská, Benešov, 11. 2. 2022
Dobrý den, paní Krištofová,
moc děkujeme za krásný program. Byl velice inspirativní. Děti se dozvěděly nové informace, zapojily i své pohybové dovednosti a v neposlední řadě i svou fantazii při výrobě medúzy.
Všichni jsme se velice dobře bavili.
Děkujeme a těšíme se na další spolupráci
Jana Šeborová, Ivana Pallová, Hana Váňová a Ivana Váňová
Ze života české společnosti v ZŠ Loděnice
Jana Šedivá, 9. 2. 2022
Dobrý den,
ještě jednou bych Vám ráda poděkovala za včerejší práci. Dnes jsme téma znovu otevřeli, děti daly dohromady všechna témata, činnosti, zážitky, nahrávky. Nejdřív ve skupinkách, pak jsme vše spolu sesbírali a sepsali. Následně jsme, už jednotlivě, sepsali pětilístek, jako reflexi ke včerejšímu dni. Celá včerejší akce byla:
- konkrétní
- zážitková
- velmi obohacující
- názorná
- vhodná pro páťáky, právě pro již probraná témata ve škole
- mířená přesně na podstatu daného časového období
- akční
- týmová
- podporující spolupráci
- Veronika je neskutečná!!!
Přeji Vám mnoho úspěchů a radost z tak přínosné práce! Právě tyto prožitky jsou potřeba pro pochopení .. Děkuji!
Velká rodinná rada v ZŠ Milín
Jitka Vítková, 11. 2. 2022
Dobrý den, paní Krištofová,
ráda bych Vám a zejména lektorce Andree Aje Marečkové poděkovala za excelentní vedení výukového programu.
Z reakcí žáků:
Uvědomil jsem si, že jídlo stojí strašně moc peněz.
Odnesla jsem si z besedy, co je hypotéka, hlavně jak se má hospodařit s penězi a spolupracovat.
Akce se mi líbila a ponaučení je, že se vyplatí pojištění.
Bylo to boží, naučil jsme se, že musím s penězi dobře zacházet.
Uvědomila jsem si, že různé věci jsou drahé, a také to, že dospělí lidé to mají těžké.
Stranger School v ZŠ Ohradní v Praze
Reakce žáků 4. A
Přišlo mi, že ten program byl proto, abychom se naučili spolupracovat a aby jsme si naslouchali. Líbilo se mi prostředí školy. Nejvíc se mi líbily ty dvě puberťačky, protože od nich bylo nejtěžší něco zjistit.
Líbilo se mi, že jsme tam celou dobu neseděli. Bylo super, že každý tým měl jinou cestu do školy.
Nejvíc mě bavilo, jak jsme byli v knihovně. Doufám, že si to zahrajeme někdy znova. Bylo to super. A nic bych na tom neměnila.
Ta hra byla naprosto nádherná. Nejvíc mě bavilo, jak jsme byli na té chemii. Myslím, že by se to líbilo i jiným dětem a vím to na sto procent.
Líbilo se mi, jak jsme se pohybovali po plánu.
Interakce s postavami byla snad nejzábavnější věc. Nejvíc unikátní byly postavy tím, jak se chovala každá jinak.
Líbilo se mi, že se do her zapojovala celá třída.
Zlepšilo mi to náladu.
Stroj času v Královská MŠ a ZŠ v Praze
Tereza Karlíková, 15. 12. 2021
Program byl skvěle propracovaný! Aktivity samotné byly různorodé (aktivní, klidnější, logicky zaměřené, manuálně náročné, vyžadující pozornost, kooperativní...), s citem seskládané a pro děti velmi zajímavé a zábavné. Navíc byly krásně propojené příběhovým pozadím s jasným cílem. Bylo znát, jak je team sehraný a celý program dobře zorganizovaný. Já jsem ocenila, jakým nenásilným způsobem děti procvičily poměrně širokou škálu témat, kterým jsme se společně věnovali ve výuce. Děti po celou dobu plně věnovaly pozornost programu, okamžitě a ochotně reagovaly na pokyny a náramně si to užily. A ještě ke všemu bylo vše nádherně výtvarně zpracované! :)
Stranger School
Michaela Poc, ZŠ Ohradní
Program je velmi dobře koncipován a propojen se zájmy žáků a jejich způsobem komunikace. Žáci se nejen dozví, jak mají řešit problémy týkající se šikany, ale během programu vyjadřují svoje názory, naslouchají si, respektují názory druhých, spolupracují, hledají řešení i taktiku. Žáci byli nadšení, program je velmi bavil a vtáhnul do děje. Z jejich reakcí i zpětné vazby vyplynulo především to, že se jim moc líbilo propojení s deskovými hrami, jiný způsob podání problematiky šikany, herecké výstupy i jejich práce a role ve skupinách.
Velká rodinná rada v ZŠ Kolovraty
Veronika Lišková
Dobrý den, Veroniko,
jak jsem slíbila, posílám názory dětí z 5. tříd . Nenašla jsem nikoho, komu by se to nelíbilo :-). Udělala jsem průzkum a ptala se téměř všech dětí. Shrnuto - líbilo se jim všechno, nejvíce "rodiny, sazka a utrácení" :-)
Děti by vás opět někdy rády přivítaly u nás v Kolovratech. Prý s historickou besedou nebo i s bojovkou.
Jěště jednou děkuji, vaše beseda byla moooc prima :-)
Ze života české společnosti 2.0
Studenti kvarty Trojského gymnázia v Praze
- Bylo to skvělé a velmi poučné. Hodně jsem se bavila a měla jsem šanci se sblížit se svou vlastí. Obě lektorky byly skvělé a komunikativní a je vidět, že do toho daly spoustu práce. Anita K.
- Akce byla fajn, bavilo mě to, všechno to dost odsýpalo. Lepší než se učit.
- Program se mi moc líbil. Byla to zábavná cesta, jak se dozvědět něco nového o naší historii.
- Program mi přišel zajímavý a poučný. Myslím si, e nás program obohatil o dějepisné vědomosti a že mi to pomohlo i v týmové práci. Abraham.
- Tento program se mi celkově velmi líbil, všechny úkoly mě bavily. Plus jsem i toho hodně zjistil. František L.
- Moc se mi to líbilo, nečekala jsem, že to bude tak záživné. Hodně se mi líbilo to celé téma té rodiny a bylo to zajímavé.
- Program se mi velmi líbil. Dozvěděl jsem se mnoho zajímavých informací o událostech minulého století v období od konce 2. světové války až do Sametové revoluce. Nejlepší podle mě bylo to, že celá přednáška byla formou zábavných her. Vojta B.
- Dosud nejlepší program. Líbilo se mi, jak každý člen rodiny měl svoji "chvíli". Thea K.
- Tento program se mi velice líbil, přišel mi jako skvělý způsob interaktivního přiblížení komunistické doby nám, mladým studentům. Získal jsem díky němu nové informace a osvěžil stereotypní výuku. Viktor H.
- Vážně jsem to nečekala. Myslela jsem si, že to bude nuda jako většinou, ale fakt se to povedlo a bavilo mě to. Děkuji.
- Program byl super, bavil mě. Ze začátku jsem sice nečekal, že to bude tak zábavné, ale to se tak v polovině hry změnilo. Jediné, co bych vytknul, byl počet a délka přestávek.
- Program byl velmi hezký, toto období dějin mě hodně baví a zajímá, takže se mi to moc líbilo. Úkoly byly zábavné. K. P.
Stroj času
ZŠ Mikulova
Ještě jednou chci poděkovat za skvělou dvouhodinovku se "Strojem času". Děti byly nadšené, ani si nevšimly, kolik nového se dozvěděly. Nad pomůckami, které využíváte během programu, smekám. Moderátoři byli pak třešnička na dortu. Je vidět zapálení pro věc a vztah k dětem.
Po zhlédnutí všech pohádek a programu "Houstone, máme problém" jsme si mysleli, že nás už nemůže nic překvapit. Omyl. Z údivu jsem nevycházeli.
Za děti i paní učitelky z Mikulky
Kristýna
Za pokladem Černého piráta
Špinarová Helena, Doležalová Květa, ZŠ Zvole, 2.A
Dobrý den,
chceme Vám dodatečně poděkovat za krásně připravený program, který jsme s Vámi absolvovali v pátek u nás ve Zvoli. Děti moc bavil (prý to bylo jedno z nejhezčích představení, které viděly 🙂) a také nám, učitelkám, se líbil. Byl nápaditý, živý a vtipný - dokázali jste děti krásně zaujmout a nenásilně vtáhnout do plnění jejich úkolů. Budeme se těšit někdy příště.
Expedice Čtyřlístek
Lucie Moskalievová, ZŠ Štěrboholy
Dobrý den, paní Krištofová,
děkujeme za úterní besedu o Čtyřlístku. Děti byly nadšené, ve čtvrtek jsme opakovali informace, které jste nám předala. A vše si pamatovaly. Bylo na nich vidět nadšení, aktivita, spolupráce ve skupince. Dostala jsem i od pár rodičů velmi kladnou reakci na komiksy.
Ať se vám daří.
Pirátská pohádka
Jaroslava Kreisingerová, ZŠ Zvole, 5. 11. 2021
Dobrý den,
dnes jsme měli možnost vidět vaše loutkové představení "Pirátská pohádka". Chtěla bych vám ještě jednou říci, že nás představení uchvátilo. A to bez rozdílu věku. Krásné kulisy, loutky, zábavný a nenásilnou formou poučný scénář, zapojení dětí a herecké nasazení... Moc děkujeme za super zážitek.
Velká rodinná rada
Veronika Macková, 6. třída, ZŠ Dukelská v Benešově
Dobrý den,
děkujeme moc za úžasný projektový den "Velká rodinná rada", který u nás v 6.A proběhl v pondělí 31.5.2021.
Děti si celý program moc užily, bavily je skvělé rodiny a vžily se do jejich postav 🙂. Dnes jsme se bavili o tom, co jim zůstalo nejvíce v paměti, co je bavilo. Bylo toho strašně moc - sportka, nákupy pro radost, že se jako rodina udrželi nad hladinou, přehled o tom, co všechno musí rodiče platit, kolik stojí jídlo v obchodě 🙂.
Moc děkujeme a těšíme se někdy příště na viděnou!!
Ze života české společnosti v Lauderových školách
Radka Sobolová, 25. 5. 2021
Dobrý den, Veroniko,
zde jsou zpětné vazby od dětí:
Hra byla zajímavá, zábavná a poučná. Myslím, že si všichni něco zapamatovali. Hra mě úplně vtáhla do doby, kterou jsme probírali. Jediné mínus podle mě je, že to bylo trošku dlouhé, ale to je jen maličkost. Lia
Podle mě nejlepší vlastivěda na světě. Sam
Hodně jsem si toho zapamatovala. Dina
Hodina byla super. Dan
Líbilo se mi, že jsem se mohla vcítit do doby, kterou jsme probírali. Maya
Mně se to moc líbilo, bylo to vtipný a zábavný. Lora
Mně se to moc líbilo a myslím, že to byla skvělá hra a že to byl dobrý nápad udělat z vlastivědy deskovou hru. Hodně jsem se naučila a bylo to velmi zajímavé. Stella
Veroniko, projekt měl celkově u nás i u dětí veliký úspěch. Zpětné vazby jsme si ještě dali v pátek. Psali mi i rodiče, že děti o tom doma vyprávěly a rodiče byli opravdu vděčni za připomenutí všech hrůzných dějin a hlavně došlo k pochopení celého vývoje až po sametovou revoluci. Rina konečně poznala, že Stalin nebyl ten hodný,
Amélie on-line
ZŠ Montesori, Jablonec nad Nisou, 10. 5. 2021
Velmi děkujeme za zábavný a také naučný program Amélie ve světě komiksu. Paní Veronika svým přístupem krásně nadchla děti pro téma komiksu. Přinesla nám zajímavé poznatky z historie i současnosti komiksu, a také možnost aktivně si vyzkoušet techniky tvorby komiksu. Online verze programu byla vítaným zpestřením pro naše pravidelná online setkávání v rámci výuky. Rádi vyzkoušíme i další programy z nabídky. Tým Montessori
Houstone, máme problém
Reakce žáků 4. třídy ze ZŠ Milín, 28. 4. 2021
Ve středu 28. 4. se žáci čtvrtého ročníku zúčastnili výukového programu. Program "Houstone, máme problém" vzal žáky 4. třídy na dobrodružnou a především matematickou vesmírnou misi. A co na to mladí kadeti?
,,Bylo to super. Nejvíce mě bavilo doplňování sond a raket do obrázku" Anetka V.
,,Celé dvě hodiny byly úžasné." Michaela D.
,,Byli jsme ve vesmíru a opravili jsme loď, počítali a luštili. Nejvíc mě bavilo bludiště." Vendulka
,,Líbilo se mi řazení čísel, když jsme nemohli mluvit." Anetka T.
,,Hráli jsme různé hry kosmonautů. Bylo to moc moc fajn." Michaela Š.
,,Tento projekt se mi moc líbil. Dozvěděla jsem se něco o vesmíru. Bylo to super." Janička W.
,,Tahle aktivita se mi moc líbila, protože tam byly kvízy a já hrozně rád řeším kvízy." Richard
,,Bylo to hrozně super, dozvěděli jsme se něco o vesmíru. Dělali jsme to s jedním vtipným pánem." Verunka
,,Líbilo se mi, že jsme dělali různé vtipné aktivity. Moc mě to bavilo." Danielka
,,Letěli jsme na planetu Panorama. Strašně se mi to líbilo." Filip
,,Mě strašně bavilo, když se nám rozbila loď, selhal počítač a byla tam zlá bakterie - to bylo perfektní." Daník
,,Bylo to hrozně hezký, měli jsme dvě hodiny astronomie. Naučili jsme se mnoho věcí o vesmíru." Leničk
Ze života české společnosti on-line
Reakce páťáků ze ZŠ Kařez 23. 4. 2021
- Překvapilo mě, že to bylo tak super (čekal jsem to horší).
- Překvapilo mě, že byl Havel ve vězení.
- Nebyla to taková nuda, jak jsem si myslel.
- Naučil jsem se, že se mám příště těšit na programy z vlastivědy.
- Zjistila jsem, že lidé, kteří v této době žili, to neměli vůbec lehké.
- Líbilo se mi, jak jsme dělali plakát, oblékali a vyráběli reklamu.
- Překvapilo mě, že to bylo dlouhé, ale jinak to bylo SUPER!
Eliáš on-line v ZŠ NČP
Andrea Foltýnová a Kateřina Fischerová,
8. 4. 2021
Program byl super. Skvělé bylo tvoření podmořských živočichů z ruky, medúza z pytlíku i vstup s loutkami. Děti si to užily.
Komplexní program, vhodný pro zpestření / doplnění online výuky. Prolínají se prvky divadla, literatury, slohového výcviku, výtvarné výchovy , řešení problémových úloh spolu s možností si i jen obyčejně popovídat, což v online výuce není rozhodně málo.
Program se dětem velmi líbil, sledovaly ho a zúčastňovaly se ho aktivně s velkým zájmem a radostí.
Eliáš on-line s 3. C v ZŠ Radotín
Dagmar Fleischnerová, 29. 3. 2021
V pátek 27. 3. jsme při online výuce strávili nádherný čas s programem Eliáš mezi piráty. Všichni třeťáci byli nadšeni. Dozvěděli se spoustu zajímavých informací nejen o samotném příběhu, ale i o tvorbě knihy, vzniku loutek a ilustrací ke knize. Také zjistili jaký je rozdíl mezi knihou a scénářem divadelní hry. Paní Veronika měla vše výborně připravené, udržela po celou dobu pozornost všech dětí u počítačů. Děti měly možnost nejen poslouchat, ale byly aktivně zapojeny do programu. Naučily se použít ruce jako loutku a dokonce si vyrobily medúzu. Program mohu vřele doporučit.
Novodobé dějiny - projektový den v ZŠ Nová
Vladimír Zápotočný, 16. 12. 2020
Hodnocení projektového dne:
Interaktivní hra vtáhla žáky do děje, byla velkým přínosem, protože byla
vedena praktickou a zábavnou formou. Týmy spolupracovaly a předávaly si získané
poznatky. Požadavky byly pro žáky srozumitelné a zadané úkoly plnili žáci se
zájmem. Projektový den splnil plánovaná očekávání a byl přijat pozitivně i
žáky, což bylo zjištěno zpětnou vazbou.
Hra o přežití v ZŠ Všehrdova
Projektový den, 6. 12. 2020
Paní Veronika Krištofová přinesla především praktický pohled na projektovou výuku. Získala si žáky svým vřelým přístupem, povídáním, hrami a v neposlední řadě praktickou hrou s kostkami.
Žáci si také sestavili krychli z papíru, na kterou namalovali svůj "minecraftový svět". Celý den jsme si společně báječně užili. Projekt se vydařil.
Velká rodinná rada v ZŠ Vitae
Anežka Reichelová, 5. 10. 2020
Dobrý den, paní Krištofová,
pokud jste měla již příležitost mluvit s Vaší lektorkou Andreou Marečkovou, víte, že jsme byli nadšeni. A to nejen náš učitelský tandem, ale především děti.
Nás učitelky lektorka nadchla respektujícím přístupem a komunikačními dovednostmi, které ladí s nastavením a formou, jakou se tu snažíme učit.
Děti se do hry ponořily, s lektorkou velmi dobře spolupracovaly, z posunů hry bylo patrné, že jde o velmi promyšlený a propracovaný koncept, který nasvítil problematiku finanční gramotnosti z více úhlů pohledu. Děti vše snadno chápaly a zvraty hry si užívaly.
Ve zpětné vazbě děti samy uvedly, že se dozvěděly řadu zajímavých a důležitých informací, a že je celý program nesmírně bavil a lektorka jim byla velmi sympatická.
Děkujeme tímto za podnětný a profesionálně realizovaný program.
Ze života v ZŠ Nad Přehradou
Helena Fiedlerová, 24. 2. 2020
Dobrý den, ráda Vám zpětnou vazbu poskytnu.
Pořad se mi velmi líbil, ale nadšené byly hlavně děti. Z mého pohledu byly
všechny aktivity zajímavé - vyvážené. Já ani děti nedokážeme vyzdvihnout žádnou
z aktivit - každému se líbilo něco jiného, ale všichni jsme byli celkově
nadšeni. Program byl založený na faktech, byl dynamický, děti pracovaly s
nadšením. Seznámit se s novodobými dějinami touto formou považuji za ideální.
Zdravím a přeji hodně nadšených žáků.
Ze života české společnosti v ZŠ Zásmuky
Dana Zářecká, 13. 2. 2020
Dobrý den, paní Krištofová,
ještě jednou děkuji za super dopoledne, které jsme mohli prožít, a posílám přepis hodnocení dětí (nechala jsem bez úprav)
Kluci hodnotili v bodech:
1. perfektně připravené
2. bylo to hodně srandovní, nejlepší pionýrský slib, oblečení na TV
3. dokázali jsme se vžít do role
4. herecký výkon Veroniky byl skvělý
5. měla spoustu materiálů k dané době
6. úkoly byly zábavné
7. měli jsme možnost volby
8. bylo fajn sledovat stárnutí postav
9. chceme podobný program
A holky:
Bylo to zábavné, hodně hravé a naučné. Bavila nás hlavně spartakiáda a reklamy na hračky. Bavily nás volby a kradení totáčů. Tím, že byla Veronika z dramaťáku, říkala to velmi zábavně. Bylo to lepší o to, že to bylo formou hry a ne nudným učením. Dozvěděli jsme se spoustu nových věcí.
Můj obdiv Vám patří zejména za nápad, jak systematicky a přijatelnou formou dětem přiblížit tak dlouhé a těžké období, při tom je pobavit a umožnit prožít situace typické pro jednotlivé etapy. Váš přístup byl už "jen" třešinkou na dortu.
Ze života české společnosti
Děti z 6. třídy ZŠ Křimická
1. 12. 2019
- Mně se to líbilo a děkuji za to. Teď jsem si doopravdy uvědomila, jak se ti lidé měli a hrozně jich lituju. V té době to lidé museli mít těžké a my si musíme vážit doby, kterou máme.
- Mně se líbilo to, že jsme si připomněli staré události, které nám změnily zemi. Moc si toho vážím a děkuji za tuhle uspořádanou práci. Nelíbilo se mi, že to trvalo jen 4 hodiny.
- Líbilo se mi, že jsem se dozvěděl vše o historii a že jsme se do toho mohli zapojit všichni.
- Skvělá hra a nápad. Škoda, že to není delší.
- Osobně se mi líbí, jak jsi tento program udělala moc zábavným a taky se mě dotklo to, jaké to bylo v minulých dobách, kdy přišli komunisté. Byla to přísná, zlá a odporná doba.
Velká rodinná rada
ZŠ Jesenice, Svárovská Michaela
26. 11. 2019
Vážená paní Krištofová,
minulý týden jste u nás, na Základní škole v Jesenici u Prahy, vedla výše uvedený seminář ohledně finanční gramotnosti.
Za všechny mé kolegyně z pátých tříd Vám chceme moc poděkovat. Seminář byl úžasný, zábavně vedený, pro děti velmi srozumitelně poučný, děti o něm mluví ještě teď a to myslím vážně.
Budeme se těšit na další spolupráci s Vámi.
Ze života české společnosti
Projektový den v ZŠ U Krčského lesa očima dětí
26. 11. 2019
Nejvíce se mi líbilo to, že to byla jedna velká hra, mohla jsem si tak vyzkoušet například i volit. Lucka
Moc se mi líbilo, že jsme mohli pracovat ve skupině. Hodně se mi líbilo, jak jsme si hráli na tu rodinu. Viki
Nejvíce se mi líbilo, jak jsme měli vymyslet reklamu na hračky. Valentýna
Super bylo, že jsme vyjadřovali to, co si o těch věcech myslíme. Bylo to jako hra. Ondra
Všichni jsme vlastně zjistili, že máme být rádi, jaký máme dnes dobrý život. Laura
Ze života české společnosti
Projektový den v ZŠ U Krčského lesa14. 11. 2019
Interaktivní hra vtáhla žáky do děje, byla velkým přínosem, protože byla vedena praktickou a zábavnou formou. Týmy spolupracovaly a předávaly si získané poznatky. Požadavky byly pro žáky srozumitelné a zadané úkoly plnili žáci se zájmem. Projektový den splnil plánovaná očekávání a byl přijat pozitivně i dětmi, což bylo zjištěnou zpětnou vazbou.
Stroj času očima dětí
ZŠ Křimická, 14. 11. 2019
- Líbilo se mi to. Nejvíc mě zaujalo, jak jsme stavěli most. A ještě se mi líbilo, jak jezdil ten vůz. -
- Překvapilo mě, že jsme neutíkali z tělocvičny a ještě mě překvapilo, že jsme nedokázali postavit. most. Líbilo se mi hraní panáčků.
- Mě se to líbilo, protože to bylo zábavný a docela naučné. Třeba mě hodně bavilo to, jak jsme stavěli ten most a bavily mě i jiné věci.
- Líbila se mi stavba mostu, směrování laseru a piškvorky.
- Moc se mi to líbilo, bylo to pěkné. Nejvíc mě zaujalo, jak jsme museli přimontovat ty zubatá kolečka na to dřevo. Také se mi líbilo předvádění rolí.
- Bylo to docela dobré. Původně se to jmenovalo Stroj času, čekal jsem, že to bude zaměřeno spíš na budoucnost, ale minulost mě bavila možná více než budoucnost.
- Bylo to poučné a hezké a smíchyplné. Líbilo se mi to, hlavně jak mluvila Verča.
Reakce na projektový den Ze života české společnosti
Páťáci ze ZŠ Křesomyslova28.10.2019
Premiéra projektového dne Ze života české společnosti v ZŠ Křesomyslova
Gabriela Kobernová21.10.2019
Cesta za pokladem Černého piráta
2. třídy ze ZŠ Radotín13.10.2019
Putování s námořníky bylo dětem podáno velmi poutavou formou. Vedlo děti k aktivitě, nutilo je přemýšlet. Všechny děti s nadšením spolupracovaly. Instruktoři byli skvělí, nenechaly děti odpočívat. Mělo to šťávu a rychle to uteklo.
Expedice Čtyřlístek
ZŠ EasyStart10.10.2019
Tento rok je to 50 let od prvního výtisku velice známého a oblíbeného dětského komiksu "Čtyřlístek". Na oslavu tohoto krásného jubilea k nám přijelo divadlo Besedárium, které si pro první a druhou třídu připravilo interaktivní zábavný program s názvem - "Expedice Čtyřlístek". Děti byly od začátku programu zataženy do života Fifinky, Myšpulína, Bobíka a Pindi. Žákům byla odtajena pravidla komiksu jako např. jak správný komiks vypadá, jak vypadají postavy komiksu a samozřejmě hlavně také to, jak se komiksová postava "dorozumívá". Všechna tato pravidla si mohly děti vzápětí prakticky vyzkoušet. Po celou dobu programu pracovali všichni aktivně a s velkým nadšením.
Matematika v příbězích
Mgr. Dagmar Heráňová, ZŠ Velké Přílepy30.06.2019
Na konci dubna přijeli do naší školy organizátoři společnosti Besedárium s programem Matematika v příbězích pro 1., 3. a 4. ročník. Moderátor Jakub vedl program velmi zábavnou a poutavou formou. Byl vynikající vypravěč a dovedl děti zapálit pro celou hru. Děti pracovaly ve skupinkách, navzájem si radily a musely při hledání řešení vzájemně spolupracovat. Děti, aniž by si to uvědomovaly, plněním úkolů procvičovaly matematiku a logiku, udržely pozornost a aktivně pracovaly po celou dobu programu, což potvrdily i jejich třídní učitelky.
Velká rodinná rada
Mgr. Eva Cupalová, třídní učitelka 5.E, ZŠ Angel, Praha22.06.2019
Cesta za pokladem Černého piráta
Marcela Pávková02.06.2019
Houstone, máme problém
Cesta za pokladem Černého piráta
Mgr. Helena Brejlová, třídní učitelka 2.C16.05.2019
Velká rodinná rada
ZŠ Neveklov15.05.2019
Velká rodinná rada
ZŠ Ke Kateřinkám14.05.2019
Oslovila jsem paní učitelky a žáky na hodnocení.Napsali toto:- super, výborný program, dobře vymyšlené,bylo to zábavné a ne nudné, program nebyl pozadu - youtube- dobrý příběh, krásně provedené, ocenili, že rodiny nebyli úplně normální- krásné pomůcky, ocenili, že dostali peníze a viděli jak utrácejí- hry, úžasně udělaná sazka a sázky, losovací zařízení- lekce do života, co si pojistit- moc sympatická paní - děkujeme- Jinak to bylo celkově moc pěkné- Beseda byla pro žáky zajímavá, pracovali dobře, soustředili se.- Lektorka měla připravené hezké a názorné materiály. Žáci pracovali s různými situacemi v humorných rodinách, seznámili se s rozpočtem rodiny, pojištěním, cenami v obchodech, možnostmi výdělku.- Minusem bylo to, že se muselo pospíchat - chtělo by to víc času.
Duhový cirkus
MŠ Bystříce24.04.2019
Velké poděkování!
ZŠ Easy Start27.03.2019
Stroj času
Martina Kachlířová19.03.2019
Dobrodružná matematika, "Honba za pokladem Černého piráta"
Irena Marvanová, ZŠ Týnec nad Sázavou17.03.2019
Stroj času
Žáci ze ZŠ Meteorologická07.03.2019
Reakce na Hru o přežití
Ivana Valentini, ZŠ a MŠ OSOV, okr. Beroun 06.03.2019
Reakce na Hru o přežití
Žáci 4. C z Neratovic | 04.02.2019
Některé z reakcí dětí ze ZŠ Radotín na program Velká rodinná rada
Děti ze ZŠ Radotín17.12.2018
Hra o přežití
Alena Bartová05.12.2018
Velká rodinná rada
Děti ze ZŠ Štěrboholy13.11.2018
Velká rodinná rada - reakce na nový program Besedária
Děti ze ZŠ Křesomyslova20.10.2018
Stroj času
žáci 3.A ZŠ Světice23.05.2018
Děkujeme za skvělý program! Neskutečně moc jsme si ho užili. Posíláme video, snad Vás potěší! Těšíme se na další zážitky s Vámi.
Hra o přežití a Stroj času
žáci 4. tříd ZŠ Světice23.05.2018
Cesta za pokladem
ZŠ Světice 1. třídy22.05.2018
Stroj času v ZŠ Vrané nad Vltavou
Jaroslava Hnátová16.03.2018
Stroj času v ZŠ Hostivice
Iva Hlásenská10.03.2018
Neskutečně přínosný pro děti i pro mne..Opět jsem si uvědomila, jak je důležité pracovat s dětmi, jakým způsobem jim předkládat látku, co dělat pro to, aby je zkoumání, poznávání bavilo..Jejich nadšení, zápal, snahu jste viděli sami..Jsem na ně moc pyšná!!
Stroj času z pohledu učitele
Mgr. Eva Ciprysová, ZŠ německo-českého porozumění13.02.2018
Stroj času očima dětí ze ZŠ německo-českého porozumění
ZŠ německo-českého porozumění13.02.2018
V únoru 2018 jsme se my, čtvrťáci a pá'táci,vypravili pomocí Stroje času za světovými vynálezci. Cesta to byla vskutku napínavá a zábavná. Pracovali jsme v týmech, takže zadané úkoly jsme dokázali překonat. Průvodci nám byli světoznámí vynálezci jako je Archimedes, Leonardo da Vinci, ale i Thomas Alva Edison.
Besedárium umělo úspěch.
ZŠ Všehrdova20.01.2018
Reakce dětí na progrram Stroj času
ZŠ Křesomyslova05.01.2018
Houstone, máme problém
Fodorová, ZŠ Klánovice07.12.2017
Čtyřlístek v ZŠ Roztoky
L. Marušková, ZŠ Roztoky24.11.2017
Expedice Čtyřlístek
Milada Fleková, ZŠ Na Slovance16.10.2017
Matematika s námořníky
Radka Plasová15.10.2017
Dobrodružná matematika
Dana Štrojsová, Eva Janíčková, ZŠ a MŠ Byšice13.06.2017
Velké poděkování
Věra Kovačková, ZŠ Světice04.06.2017
14x Dobrodružná matematika v JZŠ Beroun
Eva Chlumská04.06.2017
Dobrý den,
Reakce na program s dobrodružnou matematikou
Tereza Sachlová, ZŠ Tuřany24.04.2017
Celý program od počátku probíhal velmi plynule. Lektoři upoutali pozornost dětí již od samého počátku díky skvělému příběhu, který děti zaujal ihned. Letět totiž do vesmíru a sám se o to zasloužit, no to byla bomba. Velmi oceňuji, že děti pracovaly z velké části ve skupinách napříč ročníky a velmi zábavně si osvojovaly prostředí matematiky a geometrie, navzájem měly šanci zkoušet, experimentovat a obohacovat se. Promyšlená plynulost celého příběhu (programu) od částí evokujících, plynoucích k úlohám a úkolům až po závěrečnou část reflexe. Každý měl možnost zažít pocit úspěchu a uplatnění ve skupině. Program obohatil nejen děti ale i nás učitele. Práce lektorů byla opravdu profesionální, vlídná, zvládnutá jak po stránce organizační, metodické tak přístupu k dětem samotným.
Minecraft u Ještěřek
Hana Malečková09.03.2017
Hra o přežití v ZŠ Rudná
L. Barvová, I. Konečná26.01.2017
Houstone, máme problém
ZŠ Psáry, Monika Mazůrová03.01.2017
Beseda Jsem Youtuber!
Natalie Matyas16.12.2016
Hra o přežití
ZŠ Brána jazyků16.12.2016
Reakce dětí ze 4. třídy na Hru o přežití v ZŠ Martina Luthera v Plzni
13.11.2016
- Ahoj Veroniko, bylo to moc super. Děkuji, že si sem přijela. Nejvíc se mi líbilo stavění s kostkami. Příště sem můžeš zase přijít, moc se na tebe budu těšit. A nakreslila si ty kostky moc hezky.
- Milá Verčo, moc se mi tvůj přednes líbil. Je to moc hezké, že jsi k nám přijela prezentovat. Moc věcí jsme se všichni dozvěděli od tebe z minecraftu. Nejvíc se mi líbilo, jak jsme skládali kostičky. Samozřejmě se mi líbilo všechno. A s těma kostičkama jsi si dala velkou práci, moc se mi líbily. A chtěla bych takový další přednes. Od Markéty ze 4. B.
- Milá Veroniko, bylo to krásné a úhledné. Bylo vidět, že jsi si s tím dala velkou práci. Asi budu mluvit za celou 4. B, když řeknu, že jsi úžasná. Nejvíce se mi líbilo to stavění s kostek a video. Tvá besídka o hře Minecraft je super! Míša
Reakce od žáků ZŠ Jižní a Amélii ve světě komisku
František Walter29.06.2016
V pondělí 16.5. k nám přišly Verča s Tomem. Povídali nám o komiksech. Protože program se jmenoval Amélie ve světe komiksu. Vysvětlovaly nám různé komiksy. Nejčastěji je asi s více obrázky a bublinami a ještě je také s mnoha obrázky ale zase je bez bublin a ještě je jeden způsob a ten se nazývá cartoon. Čte se to jako kartůn. Je to jeden obrázek s jednou nebo více bublinami. Bubliny se rozdělují na více druhů, mluvící......., myslící......... a křičící...... Říkaly, že první komiks byl yellow kid neboli žlutý kluk a vznikl v Americe a vznikl, protože dříve lidé v Americe uměli jen svoji řeč. A když byl ten komiks, tak lidé věděli, co to znamená. Žlutý kluk neměl bubliny, ale psalo se mu to na jeho žluté oblečení. Psalo se mu to aglicky a tak se lidé naučily anglicky. Amélie ve světě komiksu se to jmenovalo podle knihy ta se jmenovala stejně. Knihu napsala Petra Neomilnerová a nakreslil to Lubomír Kupčík. Skoro jako jediní jsme viděli Amélie a kočičí painisimo v komiksu. Bylo to úůůůžasné doporučí vám to mělo to 5 hvězdiček. A bez chybičky.
Reakce od žáků ZŠ Jižní a Amélii ve světě komisku
Anna Petrová, ZŠ Jižní29.06.2016
16.5. měla třída 3. J program Amélie ve světě komiksu. Prováděli to Verča a Tom, kteří znají autorku Petru Neomillnerovou a ilustrátora Lubomíra Kupčíka, kteří napsali tři knihy: Amélie a tma, Amélie a barevný svět, Amélie a duchové. Učili nás, jak se dělá takový komiks. Celé to bylo o Amélii, která se utopila i s její maminkou. Amélii je 12 už 150 let. Po chvílích si někoho zavolali, aby jim dělal komiksovou postavu, která se nesměla hýbat a k ní dali nějakou bublinu, třeba mluvící ŘEČ, myslící MYSL a křičící KŘIK. Pak nás také učili, jak se dělají v komiksu zvuky, třeba krák, žbluňk, crrr. Měli jsme 3 listy a na nich: kreslení zvuků, pak nakreslit Amélii a udělat reklamu na květiny. Na závěr nám pustili komiks Amélie, který ještě nevyšel. Byli jsme z mála dětí na světě, které ho viděli. Moc se mi to líbilo, bylo to krásné a hravé. Moc bych chtěla poděkovat Verče a Tomovi za to, že nám to připravili.
Ubráním se!
Jitka Chytrá07.06.2016
Bláznivé dějiny
Zuzana Schilhartová, ZŠ s RVJ L.Coňka 40/3, 142 00 Praha 4 - Písnice05.06.2016
Amélie ve světě komiksu 20.4.2016
Hana Paušová ZŠ Easy Start s.r.o. Plzeň24.04.2016
Amélie ve světě komiksu
Silvie Lešinská, třídní učitelka, Základní škola Větrník, Čelákovice16.04.2016
Bláznivé dějiny
Ilona Kubísková, ZŠ Klánovice15.04.2016
Duhový cirkus
Hlaváčová, Baštová, MŠ Ovčí Hájek13.04.2016
Matematika pro 1. a 2. třídu "Za pokladem černého piráta"
ZŠ Kladno, Velvarská17.03.2016
Prožili jsme jedinečné představení při putování k pokladu. Obohatilo nejen děti, ale i učitele. Na tento program budeme dlouho vzpomínat. Vřele všem doporučujeme. Určitě vybere další program z Vaší nabídky.
Houstone, máme problém
ZŠ Zvole5.03.2016
Program pro předškoláky
MŠ Trojlístek, Iva Vrbová, zástupkyně ředitelky02.03.2016
Expedice Čtyřlístek
ZŠ Štěrboholy25.02.2016
Dobrý den, paní Krištofová,dne 23. 2. 2016 proběhl na naší škole ZŠ Štěrboholy interaktivní program Expedice Čtyřlístek. Program byl vtipný, zábavný, poučný, zajímavý ... jedním slovem parádní. Děkujeme.Paní učitelky Jana a Lucka
Komiksová Amélie
ZŠ letce Františka Nováka Sokoleč02.02.2016
Dobrodružná matematika s Veronikou a Kubou
ZŠ, MŠ, ZUŠ Jesenice25.01.2016
Dobrodružná matematika
ZŠ Psáry13.12.2015
Expedice Čtyřlístek
ZŠ Roztoky27.11.2015
Dobrodružná matematika
ZŠ Roztoky20.10.2015
Čtyřlístek a Amélie ve světě komiksu
Mgr. Milada Martínková, ZŠ a MŠ Osek 14.10.2015
Amélie ve světě komiksu očima dětí
Beseda o Amélii
Lucie Kimešová, ZŠ Lyčkovo náměstí02.10.2015
Zahájení školního roku s Dobrodružnou matematikou
Petra Illichová, ZŠ Praha - Lipence11.09.2015
Dobrodružná matematika očima dětí
30.05.2015
Ve středu 13. 5. 2015 jsme zavítali s programem Dobrodružná matematika do ZŠ ML v Plzni. Námořníci z 1. B nám napsali...
Beseda o Josefu Škvoreckém
Eva Liberdová, ZŠ Dolní Chabry25.05.2015
Dobrodružná matematika s Veronikou a Kubou
Žáci a pedagogové ZŠ Světice24.05.2015
Dobrodružná matematika ve 2. třídách
ZŠ Martina Luthera, Plzeň15.05.2015
Dobrodružná matematika
Silvie Lešinská13.05.2015
Velká pochvala
Marcela Šiková, ZŠML Plzeň15.04.2015
Poděkování za program na Noci s Andersenem na naší škole.
ZŠ a MŠ Chraštice07.04.2015
Poděkování za program pro předškolní děti
MŠ 4 pastelky, Praha05.04.2015
Reakce od žáčků 1. třídy
1. B., ZŠ Bohumila Hrabala18.03.2015
Dobrodružná matematika
2.A a Mgr. Pavla Budějovská, ZŠ Křesomyslova, Praha 414.03.2015
Beseda o starých řemeslech
Margita Janoušková, ZŠ B.Hrabala
01.03.2015
Dobrý den,
Poděkování
ZŠ Vašatova, Kladno
25.02.2015
Jak jsme tvořili komiksy
kolektiv učitelek ze Základní školy Malý Újezd18.02.2015
Dopis od páťáků ze ZŠ Benátky nad Jizerou
5. A - Petr Thoss, Lukáš Růžek, Šimon Kresta23.01.2015
Dne 21. 1. jsme byli na besedě o komiksu v multimediální učebně. Tam na nás čekaly dvě paní. První z nich se jmenovala Klára Smolíková, druhá Veronika Krištofová. Klára Smolíková je spisovatelka a scénaristka, Veronika galeristka a malířka. Klára píše komiksy, ale i knihy. Jejím nejznámějším komiksem je Viktorka. Z besedy jsme se dozvěděli spoustu zajímavého. Například, že ten, kdo píše komiks, není komiksák, ale scénárista. Zjistili jsme, že první komiks vznikl 2 500 let před naším letopočtem. S komiksem jsme se dříve mohli setkat také v kostelích. Nebyly v časopisech, ale na obrazech. Obrazy neobsahovaly bubliny, ale tzv. mluvící pásky a byly napsány v latině. První komiksy, jak je známe dnes, se poprvé objevily v Americe. Vznikly proto, aby se lidé, kteří se sem přestěhovali z Evropy, mohli dozvědět, co se děje ve světě. Prvním takovým komiksem byl Žlutý kluk. Také jsme se dozvěděli, že existuje komiks i komix. Komiks je určen dětem a komix dospělým. V průběhu jsme si sehráli pár scének a dostali jsme i pracovní listy, na kterých jsme si mohli dotvořit komiks podle vlastní fantazie. Bylo to velmi pěkné a zábavné.
Co se schová do bubliny
Anna Marušková, ZŠ Červené Janovice21.01.2015
Dne 13.1. jsme uskutečnili besedu na téma "Co se schová do bubliny". Protože děti už o komiksech něco věděly a jejich tvoření je baví a zajímá, byla vaše beseda bezva povyražení. Moc se to všem líbilo. Děkujeme také za dárečky.
Prima beseda
Martina Štiplová, ZŠ Milín
14.01.2015
Komiksy
PaedDr. Iveta Vávrová, ZŠ Kostelec nad Labem07.01.2015
Setkání s Klárou Smolíkovou
Mgr. Jiřina Mariničová, ZŠ Jana Wericha08.12.2014
Co se vejde do bubliny
Naďa Hrabalová, ZŠ Kačice
22.11.2014
Komiksy
ZŠ sv. Voršily, Pavla Tichá
20.11.2014
Beseda o komiksech
ZŠ Dolní Počernice, Šárka Brabencová
17.11.2014
Komiks
Věra Ježková, ZŠ Kladská
13.11.2014
Beseda Co se schová do Bubliny
Katka Hrnčířová, ZŠ Štěrboholy
10.11.2014
Reakce na besedu o komiksu
PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová
zástupkyně ředitelky školy a výchovný poradce
ZŠ nám. Curieových, Praha
30.10.2014
Beseda se dětem moc líbila a těšily se samozřejmě, až si budou dělat vlastní komiks. Některé děti se do toho pustily hned včera večer, některé vydržely do dnešního dopoledne. Posílám Vám alespoň pár oskenovaných prací. Myslím, že Vaše pojetí besedy bylo pro všechny inspirativní a poučné a pro mě krom toho i velmi profesionálně odvedené. Ještě jednou děkuji.